att det kan vara så roligt när dom kraschar...
måste bara dela me mig med denna...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Finns mängder med folk!! De är inget problem med att få folk dit!Daniel Magnusson skrev:Synd att det inte finns nån som kan titta på det då...Kjell Ställ skrev:Alltså, det verkar ju bara som att det är problem med det där rallyt. Lägg det i NORRA sverige där det finns rejält med snö....
Mängder är ett relativt begreppTurboNicke skrev: Finns mängder med folk!! De är inget problem med att få folk dit!
Hej på dig med.TurboNicke skrev:Adios!
Jag finns antagligen i bakgrunden på dina bilder. Stod 10-12 meter från granen som välte.2(SiC) skrev:någon som kika på samman draget från SVT 2 ? när Mölder krascha på Colins Crest ? jag var där...
Makinen skrev:Jag finns antagligen i bakgrunden på dina bilder. Stod 10-12 meter från granen som välte.2(SiC) skrev:någon som kika på samman draget från SVT 2 ? när Mölder krascha på Colins Crest ? jag var där...
Tog inga bilder på den bilen för jag vet hur man känner sig i samma situation.
Gigi Galli körde av en drivaxel.2(SiC) skrev: annars så tyckte jag det var ett händelse rikt rally, Solberg van som jag hoppades på... Å det gick överaskande bra för Mitsubishi (-: synd att styr böset pajja för Gigi Galli )-: !
Vad spelar det för roll om det bor en miljon i norrland? Det är var ju ändå inte så många på tävlingen? Frågan är väl om det skulle komma lika många på tävlingen om den var i norrland. Vet inte, det var strax över 200000 på svenska rallyt i år. Men helt klart så skulle det vara ett vinterrally om det var i norrland och inte ett Vårrally.Daniel Magnusson skrev:
Det kanske bor 4-5 miljoner inom en radie av 30 mil från Karlstad.
Det bor väl knappt en miljon i hela norrland?
Henke skrev:Gigi Galli körde av en drivaxel.2(SiC) skrev: annars så tyckte jag det var ett händelse rikt rally, Solberg van som jag hoppades på... Å det gick överaskande bra för Mitsubishi (-: synd att styr böset pajja för Gigi Galli )-: !
Jag håller med, riktigt bra och kul rally.
Synd att Grönholm åkte ut, rallyt tappade lite i spänning på det.
Sen är jag riktigt imponerad av Mattias körning, trots att han tappade en hel del tid pga att servon pajjade så körde han in i på en tionde plats.
Andyman skrev:Vad spelar det för roll om det bor en miljon i norrland? Det är var ju ändå inte så många på tävlingen? Frågan är väl om det skulle komma lika många på tävlingen om den var i norrland. Vet inte, det var strax över 200000 på svenska rallyt i år. Men helt klart så skulle det vara ett vinterrally om det var i norrland och inte ett Vårrally.
//Andreas
Fast det är ju isbelagda vägar som behövs.Karlsson skrev:Det går väl att ha snörally ända här nere i söder, nu har vi ju minst 20 cm snö överallt.
Nej du ja menar ingenting, det enda jag gjorde var att lägga fram lite fakta. Men jag kan ju säga att för en och halv vecka sen var det sm-rally(snowrally) här runt Östersund och i byarna runt här där en del streckor var lagda så går man man ur huse för att titta på rally och då var det bara sm.Daniel Magnusson skrev:
![]()
Vet inte hur jag ska svara på detta... Du menar alltså att var femte norrlänning skulle åka på rally? jadu...
Förra året var det snö.
Vad jag försöker att få fram här att hur fantastiskt intresserade man än är av motorsport i norrland så finns det ingen "marknad" för ett rally i denna storlek. Hur många brukar det komma och kolla på STCC på Mo i Rana?Andyman skrev:Nej du ja menar ingenting, det enda jag gjorde var att lägga fram lite fakta. Men jag kan ju säga att för en och halv vecka sen var det sm-rally(snowrally) här runt Östersund och i byarna runt här där en del streckor var lagda så går man man ur huse för att titta på rally och då var det bara sm.
För min del får du gärna vara hur oförskämd du vill mot smålänningar (är västgöte) men vad har det för relevans i denna disskutionen?Andyman skrev:Rally eller ej så är norrland betydligt trevligare än södra sverige. Det är vad jag tycker i alla fall efter att ha levt halva livet i Småland. (detta är inte menat som nåt påhopp mot smålänningar)
Det har jag varit och tittat på för några år sen.Andyman skrev:I helgen har vi i alla fall alpina wc i Åre.
Om det är mig du avser så tar jag sällan något personligt på ett forum. Och jag är väldigt lugn, lyssnar på "the Haunted" och äter kycklinggryta. Ska snart gå tillbaka till jobbet.Kjell Ställ skrev:.............lugn.
Det var ingen persolig kritik, har inget mot södra sverige, ligger bara så fruktansvärt långt bort![]()
Centrum för rallyt ska vara i en större stad (Karlstad) och 10-15 mil norrut finns inga städer.Kjell Ställ skrev: MEN gör ett sommar rally av det då eller flytta det 10-15 mil. Så otroligt mycket navelskådare är ni väl inte att 1 timmes bilkörning till gör något?
Exakt vad jag försöker få fram. Hur många åker 70 mil för en rallytävling?Kjell Ställ skrev:Dom sträckor som du räknade upp dom tar man sig knappt ut ur Västerbotten med, om man som jag kör från SÖDRA norrbotten.
Ja och nej. 200000 är mycket folk.Kjell Ställ skrev: Sen är biljettintäkterna nada jämfört med sponsoravtalen, kan nästan tänka mig att det är sponsorerna som satt kravet på närhet till storstäder.
Gör ni allt för att missförstå mig?TurboNicke skrev:Ska vi kapa Sverige vid Uppsala??
De finns ju många anledningar tycker VISSA i södra Sverige... Att norrland bara kostar en massa pengar, de är långt bort, man fattar inte va dom säger osv...Daniel Magnusson skrev:Gör ni allt för att missförstå mig?TurboNicke skrev:Ska vi kapa Sverige vid Uppsala??![]()
Min åsikt ang detta har absolut inget med norrlands förträfflighet eller inte, att göra. Hurvida ett jätteprojekt som ett VM-rally går att ro i land ekonomiskt har inte ett skit att göra med om det är trevligt att bo i norrland eller inte, eller? Inte heller om det är snö eller inte. I så fall kunde man haft rallyt på Grönland för där finns det massor av vinter.![]()
Men vill man inte förstå så...Tror inte jag har skrivit nåt negativt om norrland förutom att köpkraften är lägre där...
Du hatar ossDaniel Magnusson skrev:
Gör ni allt för att missförstå mig?![]()
Min åsikt ang detta har absolut inget med norrlands förträfflighet eller inte, att göra. Hurvida ett jätteprojekt som ett VM-rally går att ro i land ekonomiskt har inte ett skit att göra med om det är trevligt att bo i norrland eller inte, eller? Inte heller om det är snö eller inte. I så fall kunde man haft rallyt på Grönland för där finns det massor av vinter.![]()
Men vill man inte förstå så...Tror inte jag har skrivit nåt negativt om norrland förutom att köpkraften är lägre där...