Opel kadett:n min går int få igång!
Letat efter fel men hittar inge
Bilen gick hur fint som helst igår under dagen men på kvällen
började den att bluddra o leva om som en risig gräsklippare från 70-talet
Äre nån som nån koll på va det kan tänkas vara för fel???
Har kollat tändningen o hela kitet! hittar inget som skulle kunna vara en synbart fel!
varit o kontrollera kablarna o allt möjligt så jag vet int riktigt!
Ska få ställa in bilen i ett garage nu i två dar så vi får väl se vad som händer!
Ska under tiden ta och kolla igenom ifall jag kan hitta nån orsak om annat så hittar jag väl andra fel!
Kommer att nå fram till bränslepumpen om några timmar då den tinat fram ur isblocket som jag har inunder bilen
Filtret ska jag kolla idag!
Var lite mörkt igår o för kallt för att stå o plocka under huvven men idag blire in i ett garage och sen så kommer väl bilen gå förhoppnings!
om annat så vet jag int!
men men Håller tummarna iallafall!
OM det hade varit en ispropp så borde den ha varit borta nu med tanke på hur varmt garaget har varit som den stått i nu i två dar!
tyvärr så verkar det inte bara en is propp som jag hade mer hoppats på
motorn får bensin o den får luft
men den vill int tända
Kollat alla stift o det dom är okej när man vrid på nyckel så får dom ström men likväl vill int bil aset starta
Kjellman skrev:OM det hade varit en ispropp så borde den ha varit borta nu med tanke på hur varmt garaget har varit som den stått i nu i två dar!
men den vill int tända
Kollat alla stift o det dom är okej när man vrid på nyckel så får dom ström men likväl vill int bil aset starta
Har inte den där rackaren en liten elektronikbox placerad under golvmattan till höger om passageraren fram!?
Kjellman skrev:OM det hade varit en ispropp så borde den ha varit borta nu med tanke på hur varmt garaget har varit som den stått i nu i två dar!
men den vill int tända
Har inte den där rackaren en liten elektronikbox placerad under golvmattan till höger om passageraren fram!?
Joo det finns de!!
Torkar man av tändstiften o sen vrider igång bilen går den igång direkt!
men den vill int tända
Joo det finns de!!
Torkar man av tändstiften o sen vrider igång bilen går den igång direkt!
Och nu går den som tåget eller!?
Spridarbyte kanske är på sin plats, tror brorsan bytte dem, men det är ju isåfall några år sedan sist. (Om han nu bytt dem så borde det finnas kvitto eller notering på det...)
Och nu går den som tåget eller!?
Spridarbyte kanske är på sin plats, tror brorsan bytte dem, men det är ju isåfall några år sedan sist. (Om han nu bytt dem så borde det finnas kvitto eller notering på det...)[/quote]
Nja inte direkt!
den går några sekunder sen dör den bara av!
Stiften får då bränsle iallafall så känns som att spriddarna äre inte!
Den började som att gå värdelöst som sagt i onsdags nu i veckan som var och den natten var det ju kring en 25 - hemma på gården så vet e sjutton ifall rent av kallstartsgivaren har paja!!
har du nå förslag andre?
Vad är det för kadett? årsm.?
Eftersom den har inprutning och lamdasond, så gissar jag att den kan ha motronic-sprut. Då kan det ju vara idé att kolla självdiagnosen. För även om motorlampan inte lyser, så kan du se om du har några felkoder lagrade sen en tid tillbaka.
asså jag fattar int!
alla snackar om att det sitt en lamdasond på GTE:n min men det gör de int!
har sökt för kung o foster land o där sitter ingen där!
brytarspestarmen är hel
ska kolla bilen idag ogen men bättre de än att köra farsans FORD
att varvräknaren hoppade nervöst mellan 2000 och 5000 varv skvallrade duktigt om att det var tändningen. annars påminde symptomen om blåst topplockspackning. hade inte varit lika kul.
Jonas Larsson-Aegher
Kör hellre Passat än åker bil! www.passat32.de