Opel corsa vill inte går riktigt
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Opel corsa vill inte går riktigt
Har skaffat mig en opel corsa-88 som nu inte vill gå riktigt ordentligt.. Den har stått still ca 6 månader när jag fick den, startade skapligt lätt men får ibland för sig att gå riktigt dåligt, går då bra på tomgång men när man gasar eller försöker köra iväg så dör den om man inte släpper så den får gå på tomgång, det sitter en Förgasar/isnprut på den har bytt bränslefilter och luftfilter kollat alla slangar mm rengjort lite lätt i "förgasaren" för det fanns lite skit där.
tips vad jag kan kolla vore bra
kan tändningen ge liknande fel och jag snöat in på fel sak med "förgasaren"?
Robert Gustafsson
Re: Opel corsa vill inte går riktigt
Det låter som att det är bränslerelaterat, att den magrar ut när du försöker ge gas men får tillräcklig blandning på tomgång. Fast teorier till varför den gör så är det magert med. Är det någon skillnad om motorn är varm eller kall?BOB skrev:Har skaffat mig en opel corsa-88 som nu inte vill gå riktigt ordentligt.. Den har stått still ca 6 månader när jag fick den, startade skapligt lätt men får ibland för sig att gå riktigt dåligt, går då bra på tomgång men när man gasar eller försöker köra iväg så dör den om man inte släpper så den får gå på tomgång, det sitter en Förgasar/isnprut på den har bytt bränslefilter och luftfilter kollat alla slangar mm rengjort lite lätt i "förgasaren" för det fanns lite skit där.
Zeb Arvidsson
Re: Opel corsa vill inte går riktigt
har inte märkt någon skillnmad om den är kall eller varm.... fick ett tips att kolla om dte sitter något filter på bränslepumpen i tanken sk akolla det när jag får tidZeb skrev:Det låter som att det är bränslerelaterat, att den magrar ut när du försöker ge gas men får tillräcklig blandning på tomgång. Fast teorier till varför den gör så är det magert med. Är det någon skillnad om motorn är varm eller kall?BOB skrev:Har skaffat mig en opel corsa-88 som nu inte vill gå riktigt ordentligt.. Den har stått still ca 6 månader när jag fick den, startade skapligt lätt men får ibland för sig att gå riktigt dåligt, går då bra på tomgång men när man gasar eller försöker köra iväg så dör den om man inte släpper så den får gå på tomgång, det sitter en Förgasar/isnprut på den har bytt bränslefilter och luftfilter kollat alla slangar mm rengjort lite lätt i "förgasaren" för det fanns lite skit där.
Robert Gustafsson
-
- Deluxpostare!
Hel-OT, men mycket viktigt.Karlsson skrev:Halv OT men kolkanistern har kostat mig tre soppatankar på Omegan...
Plocka loss kolkanistern, tvätta av den och lägg den till handlingarna under "Topp 10 i onödiga prylar"
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88