Nu när det är jul så ska man ju som traditionen är ut och sladda lite med finbilen.
Men eftersom julafton saknade snö, så fick det vänta till Annandagen då det så lämpligt damp ner en massa snö.
Så det blev en tur med taket nerfällt:
Kul bil att sladda med, men ändå oväntat halt trots fina sk kontinentala vinterdäck.
Att sladda utan tak ger ju en helt ny dimension till sladdandet
Seså, lägg nu upp lite bilder på era julesladdar.
Snart fryser sjön också.
ja var inte ute o julsladdade, men däremot mötte jag en som var det.
mitt i en högerkurva på en mindre asfalterad väg, jag låg så nära diket man kan o bör, o blev ändå av med min backspegel mot mötande bils spegel.
*SMACK*
ja han ju inte ens bli rädd.
hans kommentar om det hela: (efter att jag vänt o kört ikapp honom)
tycker du det var mitt fel?
martin skrev:ja var inte ute o julsladdade, men däremot mötte jag en som var det.
mitt i en högerkurva på en mindre asfalterad väg, jag låg så nära diket man kan o bör, o blev ändå av med min backspegel mot mötande bils spegel.
*SMACK*
ja han ju inte ens bli rädd.
hans kommentar om det hela: (efter att jag vänt o kört ikapp honom)
tycker du det var mitt fel?
Hoppas inte att du blev arg på honom.. (bara han pröjsar din spegel)
Ja menar.. det skulle lika gärna kunna varit du, jag eller vem som helst som fick en taskig kurva...
Då jag min stackare inte har någon bakhjulsdriven bil så får jag nöja mig med handbromsen
Fast jag har lärt mig att sladda med barnvagnen. Är det halt så är det bara att springa på och svänga till sen "trycker man på" emot färdriktningen så kan man få riktigt fina fyrhjulssläpp.
Det roligaste är ändå att grabben tycker att det är kul att sladda med både bilen och barnvagnen.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Nej då. Bra kläder och bra värme.
Men man kör ju inte så fort heller.
Neee, det blir att du får dra ganska så mycket i hand kryckan dära !
Men det är kul ändå !
Var ute å testa på min 4WD igår i alla fall. Oj oj oj va kul det är !
2(SiC) skrev:Neee, det blir att du får dra ganska så mycket i hand kryckan dära !
Men det är kul ändå !
Nä, handbromsen behövs inte. Bakhjulsdrift och diffbroms räcker :)
Men det slår ju inte 4WD. Det går inte att jämföra grymt grepp och så går allt så fort :)
danne skrev:Då fick han veta att han levde, eller?
Man tänkte ju en del i sin ilska, men det kan ju som hjerpe skrev faktiskt hända vem som helst.
dessutom betalar han gladeligen min backspegel som jag monterar själv.
han lär nog inte gena i vänsterkurvor längre iaf..
Jag julesladdade såvidapass på juldagen att jag knäckte till en bakfälg lite grann. Fullt på 3an genom Bill & Bull, kanade ut lite väl mycket med bakänden, dunder och brak så var jag över på andra sidan refugen.
Orutinerat? Kanske det. Lite spännande och farligt? Japp.
Fälgen håller tätt iaf, och bilskrället överlevde också tyvärr.
Nån som har en Mantafälg liggande?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
2(SiC) skrev:Neee, det blir att du får dra ganska så mycket i hand kryckan dära !
Men det är kul ändå !
Nä, handbromsen behövs inte. Bakhjulsdrift och diffbroms räcker
Men det slår ju inte 4WD. Det går inte att jämföra grymt grepp och så går allt så fort
Äre inte FWD på Miata ? Har jag fått för mig, eller är det olika versioner ?
Om det är RWD så äre väl en lite små härlig bil eller ?