Om jag får lägga in ett moget inlägg, det tar iofs emot.
Jag hade inte åkt med M3an igen.
Det krävs en hel del av bilen att marcha 220 mil på några dagar + all bankörning. Scenariot att en bil pajar och måste bogseras hem finns inte ens på kartan.
Visst alla är fria att åka med vad de vill men jag känner inte att ta ansvar för att alla kommer hem om ni förstår vad jag menar. Inte alls för att vara taskig eller nåt. Bara ärlig så att ni tänker igenom det hela. För sen när ni har varit där förändras hela livet och allt kommer i skuggan av, RINGEN!!!
Ja ja, nog med mogenhet. Nu ska jag sova. Man blir trött av att äta mat och disskutera livsfrågor med Maccan...
Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!
Daniel Magnusson skrev:Om jag får lägga in ett moget inlägg, det tar iofs emot.
Jag hade inte åkt med M3an igen.
Det krävs en hel del av bilen att marcha 220 mil på några dagar + all bankörning. Scenariot att en bil pajar och måste bogseras hem finns inte ens på kartan.
Visst alla är fria att åka med vad de vill men jag känner inte att ta ansvar för att alla kommer hem om ni förstår vad jag menar. Inte alls för att vara taskig eller nåt. Bara ärlig så att ni tänker igenom det hela. För sen när ni har varit där förändras hela livet och allt kommer i skuggan av, RINGEN!!!
Ja ja, nog med mogenhet. Nu ska jag sova. Man blir trött av att äta mat och disskutera livsfrågor med Maccan...
Ingen som har en biltransport till oss med lite äldre bilar med diskutabel driftsäkerhet eller de med rejsiga bilar utan komfort??
Kanske vore en affärsverksamhet att satsa på?? Traila ner bilar åt kunder och möt upp dem vid lämplig flygplats ex.vis Hahn.
Eeeh, har M3 som ev behöver luftas runt Kristi Himmelsfärdshelgen, kan nån upplysa om vilka rese-och boendekostnader en "ringen-resa" handlar om... har inget emot ett lugnt körtempo - av o på färjan alltså.
Kan tänka mig ta ev passagerare/frivilliga för lite bensinbidrag.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
RFC Roger skrev:Eeeh, har M3 som ev behöver luftas runt Kristi Himmelsfärdshelgen, kan nån upplysa om vilka rese-och boendekostnader en "ringen-resa" handlar om...
Ungefär då.
Bensin: 3500-4000:-
Färja/bro: 1000:-
Ringenbiljetter: 1000-1500:-
Boende: 1250:-
Mat: Kan bli hur dyrt som helst.
Pistenklause har världens bästa kött. Kanske inte, men att vara inramad av bilder på racerbilar och vrakdelar från diverse tävlingsvilar gör det hela till en upplevelse! Och så är det gott!
OK, jag hajar, man äter sig mätt & tittar på vrakdelar för att få inspiration till att dra järnet...
Verkar mkt trevligt, har kikat på ringens hemsida.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
Söderblom skrev:
Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!
Söderblom skrev:
Helt underbar bild!! Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av den i högupplöst format, bättre bakgrund på skrivbordet finns ju inte, slår ju den nuvarande Ringen-bilden med hästlängder!!
Det pinsamma är att jag inte på rak arm kan säga vart det är...men jag tror att det är taget från Wehrseifen ner mot Breidscheid och Ex-mühle och med raksträckan bort mot Bergverk i bakgrunden, för kurvan är alldeles för skarp för att vara vid Steilstrecke och ner mot Mutkurve. (Sedan borde matbutiken som skymtar vara den när man kommer från Adernau precis innan tunneln under banan)
Jag har ju varit där... För jättelängesedan...
Vill minnas att jag plågade Omegan ca 350 mil på en helg, gick alldeles utmärkt. Men den är ju inte lika skör och bräcklig som en M3a heller...
Tror jag räknade på 6000 i totalkostnad med två färjor, bensin, körbiljetter (12 varv) och käk. Det var pengar över när vi kom hem igen.
Sov tre pers i bilen, gick bra det med. Vi turades om att köra, så kunde man sova i baksätet.
Om man vill lyxa till det (och det vill man nog vid min ålder) så får man väl lägga på ett par kronor för lite bekvämligheter som hotellrum.
Skulle gärna hänga på, men ett visst projekt kostar fortfarande en massa pengar så jag tror jag får avstå i år igen.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare