Tjena..
Har lättat mitt svänghjul 1.5kg å undra hur mycke mer man
kan lätta de innan man måste fräsa i de för att få bort mer vikt..
Å hur mycke kan man lätta de innan bilen blir riktigt klurig å starta me
å så?
///zemrén
lätta m20 svänghjul...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Vet du vad det vägde från början? Enligt ETK så ska det väga cirka 8.4kg original. Isåfall väger ditt 6.9kg??
Jag kommer inte ihåg exakt men mitt vägde 4.2 eller 4.6kg efter lättning. Men då är mitt fräst också. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det vägde efter enbart svarvning.
Becker har bara svarvat sitt. Vet inte om han kommer ihåg.
Men man kan väl i regel säga att det hjälper dig nog inte så mycket om du får bort några hekto till dom du inte tar det allra längst ut. Alltså är fräsning nästa steg. Du kan säkert svarva av lite till men frågan är om du märker skillnad. Har du nån bild så man kan se hur du svarvat?
Jag kommer inte ihåg exakt men mitt vägde 4.2 eller 4.6kg efter lättning. Men då är mitt fräst också. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det vägde efter enbart svarvning.
Becker har bara svarvat sitt. Vet inte om han kommer ihåg.
Men man kan väl i regel säga att det hjälper dig nog inte så mycket om du får bort några hekto till dom du inte tar det allra längst ut. Alltså är fräsning nästa steg. Du kan säkert svarva av lite till men frågan är om du märker skillnad. Har du nån bild så man kan se hur du svarvat?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt: