Ny dag/kväll i garaget har slutat med en nästan fullständig elhärva! (Tack Peppe för de) Ecke mekade med durkplåt och gjorda fina bitar för strömbrytare och annat kul! Han höll även på med nå nytt till hastighetsmätaren, får se senare va de blir! Han är händig iaf!
10e juni är de EDPS som gäller i Pite o tills dess hoppas jag att ja är klar!
Bilder!
Påbörjad kabelgenomföring, pansarslang är grymt!
Allmän oreda!
Det tar sig!
SMUTT!!! (ett ord vi börjat använda för fina saker...)
Peppe kanske inte tyckte de va roligast...
Bättre o bättre..
Här kommer jag nog trivas...
De va allt, imorrn får man storbesök så då blir de nog mera gjort!
Hej!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Börjar bli mer o mer klart! Ecke har gjort om min hastighetsmätare. Vart hur grym som helst så den ska självklart användas! Tog ner mina "dåliga" drivaxlar, ska byta dessa! Peppe mekade elen klart. Har även tagit bort reservhjulsbaljan!
Mätaren som Ecke gjorde... Gryymt!
Mattias va även förbi ikväll o kikade på VEMS-härvan! Hade dock glömt lite väsentliga saker så han bara spanade, la upp en plan! Blir grymt i slutändan!
Hej så länge...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
BeeMeR skrev:Härligt nicke... Nu börjar de bli nära...
Hur blev de me instrumentbrädan?
///zemrén
Den åker på skroten imorrn! Vart så less! Passformen är ungefär lika bra som ja skulle sätta 5x120 fälgar som är 22" stora på min E21a med 13" 4x100. Helt värdelöst! Men ja gillar de stuk vi fått till nu. Bara ja är nöjd så bryr ja mig inte så jättemycke om vad andra tycker!
Ett tips! TA ALDRIG UT DEN ENS, BYGG BUREN RUNT DEN!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
BeeMeR skrev:Härligt nicke... Nu börjar de bli nära...
Hur blev de me instrumentbrädan?
///zemrén
Den åker på skroten imorrn! Vart så less! Passformen är ungefär lika bra som ja skulle sätta 5x120 fälgar som är 22" stora på min E21a med 13" 4x100. Helt värdelöst! Men ja gillar de stuk vi fått till nu. Bara ja är nöjd så bryr ja mig inte så jättemycke om vad andra tycker!
Ett tips! TA ALDRIG UT DEN ENS, BYGG BUREN RUNT DEN!
Nicke Nyman skrev:Börjar bli mer o mer klart! Ecke har gjort om min hastighetsmätare. Vart hur grym som helst så den ska självklart användas! Tog ner mina "dåliga" drivaxlar, ska byta dessa! Peppe mekade elen klart. Har även tagit bort reservhjulsbaljan!
Mätaren som Ecke gjorde... Gryymt!
Mattias va även förbi ikväll o kikade på VEMS-härvan! Hade dock glömt lite väsentliga saker så han bara spanade, la upp en plan! Blir grymt i slutändan!
Hej så länge...
Ser ju mycket "smutt" ut!!! he he..du e duktig du Nicke!!
Nicke Nyman skrev:Ett tips! TA ALDRIG UT DEN ENS, BYGG BUREN RUNT DEN!
En bur som byggs runt en instrumentbräda får oftast för många böjar för att vara säker, och även för att godkännas av SBF. Om man vill tävla med bilen alltså.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Nicke Nyman skrev:Ett tips! TA ALDRIG UT DEN ENS, BYGG BUREN RUNT DEN!
En bur som byggs runt en instrumentbräda får oftast för många böjar för att vara säker, och även för att godkännas av SBF. Om man vill tävla med bilen alltså.
De går ju faktiskt att ta ner bågen bakom instrumentpanelen, ingen fara med de! Men nu vart def såhär, o ja ska inte tävla med bilen. En sån bil kommer senare i livet!
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
För att bara skriva något, så kan jag säga såhär, VEMS-härvan bör bli kvar i veckan om inget galet inträffar. När den är klar och all övrig hel är klar, är de dags för en uppstart, igen. Till denna behövs de en VEMS-box. Den är i ske-å nu och har fått sig en ny processor. Min nya fuelcell som en kompis gladeligen laserskurit och tiggat ihop kommer förhoppningsvis hem innan helgen. Vore kul att få köra snart..
Adios!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Min nya tank är klar!
En kille som heter Christoffer Strand från Ske-å har gjort den, efter ritningar av mig! Vart hur grym som helst, iaf på bild! Får se den IRL på söndag! Här kommer de bilder iaf!
Här är den ihop punktad!
Färdigsvetsad!
Det som är kvar nu att göra för mig är tanklock och anslutningar, retur osv. Blir till veckan, jag är INTE spec orolig över att de kommer bli bra! Ska lacka de oxå är de tänkt, i nån ball färg!
MVH // Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Om ni undrar hur mycket tanken väger så är de 20,2kg.
Ikväll har Mattias vart på besök igen, härvan är i stort sett klar, likaså el till soppapumpar, lyse fram och fläkt! De som är kvar är bromsljus och positionsljus bak! Bör bli klart imorrn! Nästa vecka kan vi nog starta motorn på mappen från förra året. Har vi tur så är de "bara" ut o mappa sen då! Känns hur kul som helst! Men, innan de så är de lite mekaniskt som ska göras..
# Lådan ska lyftas tillbaka
# Drivaxlarna fixas och monteras tillbaka
# Montera avgassystem
Dessa tre saker bör jag hinna på en kväll!
MVH // Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72