Skulle åka från mamma o pappa till de nya garaget, halvvägs började den misstända och sen la den av, hittade inga fel sådär på plats. Kopplade in datorn o allt verkade friskt. Men vill inte starta.
Jag har lessnat på hela bilen. Vill inte ha me den o göra när den ser ut som den gör... Kommer riva ner den o sälja vissa delar av den! Så den som vill köpa något får säga till! T.ex motorn, drivlina, fjädrar, dämpare osv...
MVH // Nicke
Ps. Har nytt projekt på G, så va lugn... ds.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Det var tråkigt att höra. Det har varit kul och lärorikt att följa ditt projekt tycker jag.
Vad blir det nu före något då? Eller håller du det för dig själv en stund?
Lycka till med det nya i alla fall!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Anders Eldehage skrev:Det var tråkigt att höra. Det har varit kul och lärorikt att följa ditt projekt tycker jag.
Vad blir det nu före något då? Eller håller du det för dig själv en stund?
Lycka till med det nya i alla fall!
De kommer en projekttråd när jag är klar med affären!
Håller de lite för mig själv så att jag vet att de blir av de jag verkligen vill, annars har jag ett annat chassie som står som ja tror några på forumet skulle gilla... En pajk i Värnamo speciellt..
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nämen, lägger du ner?? Ibland kan man bara stuva undan ett bilskrälle ett tag så man slipper se`t, och sen på`t igen! Men, har du börjat stycka av så är det lite sent... hoppas på bättre lycka med nästa projekt då. Fördela din tid visligt nu när du är en stadgad man
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
RFC Roger skrev: Nämen, lägger du ner?? Ibland kan man bara stuva undan ett bilskrälle ett tag så man slipper se`t, och sen på`t igen! Men, har du börjat stycka av så är det lite sent... hoppas på bättre lycka med nästa projekt då. Fördela din tid visligt nu när du är en stadgad man
De enda ja tagit bort än är tryckrör och dump. Tar inte så lång tid att återplacera.. Jaa ic;n plockade jag bort oxå... Så den går att starta än..
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mae skrev:Jag förstår inte? Varför börja om från början i en likadan bil?
Synd du bor så långt borta Mae, då hade du kunnat få syna den röde... Den är extremt rostig och att lägga ner timmar på den för att få den fräsch är ett heltidsjobb i några månader! Därför börjar jag om på ett rostfritt chassie, eller näst intill... De är inte rostigt i golv, sparklådor eller bärande delar... Därför..
MVH
Ps. Sen ska detta bli en mer gat-edition... ds.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Har haft ett besvärande klonkande i bilen! Hittade felet, fjädern höger fram hade VERKLIGEN hamnat på sniskan. Ska även köpa nya tändkablar!
Lyfter ett varningens finger för org.tändkablar och stadigare tändspole som ger ungefär dubbla effekten i gnistan gentemot org. De blir ett STORT fel, gnistan smiter ut ur kablarna tillslut o mot närmaste jord.
En org tändspole genererar ca 20-25K volt i en gnista, MSD Blaster 2 spolen ger 40K volt i en gnista. De ställs lite krav på tändkablarna... Nåt som är värt att tänka på!
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Anders Toll skrev:Vad ska du köpa för tändkablar då om orginal är så "kassa"?
De var tänkt att jag skulle köpa från VAN-Service här i Umeå... De är för MSD-tändning och till jänkare som vill ha mera kräm, men dom hade inget som passade i mitt fördelarlock så vi får se om de kablar jag köpt funkar. Fräscha kablar är ju framförallt viktigast. Förhoppningsvis håller de med dessa kablar, de visar sig imorgon..
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Såg att jag inte skrivit nåt sen jag bytt tändkablar. Men den funkar nu iaf! Fixade WG;n och tryckrören som visade sig vara ÖPPNA så de va svårt att få laddtryck! Men nu är de åtgärdat, 0,7bar laddar jag och de skjuter på duktigt bra alltså! Ska bli kul o se vad som händer på 1kg.
5e aug är de strippkörning så då blir de o rasta den lite! Förhoppningsvis håller den ihop då!
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Va till garaget ikväll en snabbis för att plocka loss silentblocken som satt på bilen. Gick smidigt när jag insåg hur dom gjort! Så båda är lösa nu, inte alls fräscha. Sen beställde jag nya på BMW som kommer på tisdag. Fick nya länkarmsbussningar till framvagnen idag och en ny gasvajer! Blir SÅÅÅÅ gytt de här!
Jaja, de va väl de som gjordes..
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72