Grattis! Ta det lugnt och försök att hålla dig på vägen, det blir billigast så. Jag var en decimeter från att skrota mina föräldrars 145:a en vecka efter jag fick lappen i handen. Nu inskränkte sig skadorna till en krokig länkarm, ett däck och två fälgar, men det kändes i plånboken.
Grattis (lite i efterskott)!
Körkort är väl inga problem nuförtiden? Teorin görs väl i en sån där datamaskin?
Och här kommer ytterligare en anekdot om nytaget körkort+yster yngling:
Jag hade haft lappen i 3 veckor när jag körde i diket med Rekorden första gången. Blankis och sommardäck är ingen bra kombination.
Det positiva är att bilskrället lärde sig vem som bestämde, den har inte mopsat upp sig nåt vidare sen dess!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag kom på en grusväg och ett rådjur är på väg över och jag väjer och får retursladd och ner med baken i diket... vänster bak-dämparen får sig en knyck (känns i högerkurvor) och vänstra baklyset med tillhörande plåt får sig en rejäl smäll... Märkligt nog var det bara plasten runt lysena som gick sönder (och plåten). Lamporna är fortfarande hela och nu dittejpade med silvertejp.
Tyvärr känns det i plånboken, men far min tyckte han hade satt en hög självrisk (7000:-), så han betalar hälften, till min glädje . Fast det kostar fortfarande...
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
det största misstaget man kan göra är nog att tro att man är bra på att köra bil bara för at man fått sitt körkort.
som flera skrivit så måste jag ju instämma; jag krockade efter två veckor. sedan såg jag oxå att man har sina begränsningar..
men övning ger ju färdighet!
o vinterbilar är ju billiga
hehe .. jo de där at man ska ta de lungt borde jag fått höra innan jag satte polarns merca i en stolpe men det gick förvånansvärt bra .. löste sig till slut körde en del grus väg förut me min gamla e30 .. gjorde en kurva me fyra flickor i och mina bästa polare.. först ner me ändan i ena diket sen nästa dike sen upp inte en repa på bilen
men nog ska jag ta de lungt .. vill inte förstöra golfen utanför banan
Jag körde nog säkrast första tiden efter jag tog lappen. Höll hastighetsbegränsningar och kollade noga i speglar och grejer i säkert två veckor. Sedan dess har det bara blivit värre. Fast jag kan kontrollera bilen mycket bättre nu, så det väger ju upp att jag kör fortare. Eller?
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82