Bmw 324Td-R
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
Både jag och nejWidell skrev:Dieselracer
Kinnekulle?
Kommer åka upp i dieseln, men inte köra...om jag nu kan hålla mig

Hyffsat, blev ingen uppstart, dom nya bussningarna till krängningshämmaren fram, ville inte komma på plats. Men med lite diskmedel och våld hamnade dom på plats.mpäsäk skrev:Hur gick det nu då!
Satte dit det nya lagret till kardanen också, sen kom jag inte så mycket längre, fick dit en plåt som skyddar kardanen också.
Men nu är det bara avgasystemet, kylet, ic:n som ska på plats. Sen kan jag provköra

Så jag kommer upp och gasar ihjäl era katter om du är hemma imorgon?

Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Megapostare!
Låter bra det, har kollat det mesta som kan vara problem med, så jag tror inte det skulle vara några problem...740fredrik skrev:Det är det värtAndo skrev:Får tyvärr åka till Ulricehamn, men det var inte så oväntat att det skulle vara svårt att få tag i tider.... Gubbarna på Bilprovningen i Ulricehamn är oftast väldigt trevliga, och inte alltför nitiska. Jag har haft flyt där många gånger, åker alltid dit numera
.
Andreas Welin
Suck!
Nu läcker det vatten på ett annat ställe istället
Lagningen funkade iallfall, men nu kommer vattnet in i bilen istället
Det rann ner vatten på golvet på förarsidan, som verkade komma bakom mattan från mittkonsolen. Men jag kunnde inte se var det kom ifrån. Jag gissar att det har något med värmepaketet att göra?
Det tog rätt lång tid innan jag märkte något, så det kanske gick sönder något nytt?
Någon som har en idé vad det kan vara?

Där var det torrt iallfall:

Gammalt lager till kardanen:

Nytt lager:

Nya vs Gammla bussningar till krängningshämmaren fram, intressant att se att den gammla är mycket längre:

Bilden är tagen innan jag provkörde

Nu läcker det vatten på ett annat ställe istället

Lagningen funkade iallfall, men nu kommer vattnet in i bilen istället

Det rann ner vatten på golvet på förarsidan, som verkade komma bakom mattan från mittkonsolen. Men jag kunnde inte se var det kom ifrån. Jag gissar att det har något med värmepaketet att göra?
Det tog rätt lång tid innan jag märkte något, så det kanske gick sönder något nytt?
Någon som har en idé vad det kan vara?
Där var det torrt iallfall:
Gammalt lager till kardanen:
Nytt lager:
Nya vs Gammla bussningar till krängningshämmaren fram, intressant att se att den gammla är mycket längre:
Bilden är tagen innan jag provkörde

Andreas Welin
-
- Styrelseledamot
-
- Styrelseledamot
Jag behöver låna en reflektor till halvljuset på vänster sida om någon har en liggandes, eller sittandes på en bil dom inte använder, och jag behöver låna den imorgon
Samuel du kan få tillbaka ditt heljus, jag hade ett liggandes på vinden upptäckte jag när jag letade efter lite andra grejer.

Samuel du kan få tillbaka ditt heljus, jag hade ett liggandes på vinden upptäckte jag när jag letade efter lite andra grejer.
Andreas Welin
Shysst!BOB skrev:Jag kan ha en ny bmw lykta som passar liggande (0m jag hittar den och den är till rätt sida). annars så borde det väl vara samma som på min 318is? Ring mig så kanske vi kan lösa det.
Annars kan jag köpa en ny, kommer ändå behöva en ny, för reflektorn är dålig och den verkar inte vara så lätt att få tag i.
men jag ringer om den inte passar
Andreas Welin
-
- Deluxpostare!
-
- Styrelseledamot