Zeb skrev:Ja det var en härlig dag med mycket sol (har en permanent t-shirt på mig nu...) Fick med mig lite filmmaterial hem också. Vi börjar med ett varv runt banan.
Zeb skrev:Ja det var en härlig dag med mycket sol (har en permanent t-shirt på mig nu...) Fick med mig lite filmmaterial hem också. Vi börjar med ett varv runt banan. http://attitude.mine.nu/bilder/Zeb/Film ... 20Axel.mpg
Oj,oj va folk på banan samtidigt....
( http://youtube.com/watch?v=ftmtQ79sIVo )
Inget drömläge att vara med där och trängas med en
superseven... just nu blir jag inte så ledsen att jag inte kunde delta.
kanske en idé skulle dela upp på fler grupper
och köra färre åt gången på bana?
Annars vetikatten om man vågar sej dit
De flesta "vanliga" bilar blir väldigt stora när man åker
seven och har andras dörrhandtag i huvudhöjd och vet
att man syns dåligt om ens överhuvudtaget i andras backspegel....
Samuel Lindkvist skrev:Jag har aldrig sett och hört min bil utifrån.
Det är bara till att säga till nästa gång så ordnar jag det...
Jag tyckte det va en riktigt rolig dag och det va längesedan man fick ha en bekymmerslös dag med bilen på banan. Den banan är ju riktigt rolig att köra på. Stumt under bron är ju ett måste. Men kanske inte så svårt med en 115hk miata och gatdäck. Men jag var upp i 145-150km/h.
arrowsmith skrev:Oj,oj va folk på banan samtidigt....
( http://youtube.com/watch?v=ftmtQ79sIVo )
Inget drömläge att vara med där och trängas med en
superseven... just nu blir jag inte så ledsen att jag inte kunde delta.
kanske en idé skulle dela upp på fler grupper
och köra färre åt gången på bana?
Annars vetikatten om man vågar sej dit
De flesta "vanliga" bilar blir väldigt stora när man åker
seven och har andras dörrhandtag i huvudhöjd och vet
att man syns dåligt om ens överhuvudtaget i andras backspegel....
När jag körde var det inte mer än tio bilar lite drygt på banan
Lite fördelar ska man ju ha för att man kör meed bur
Tror mina fjädersäten fram fick ta lite stryck. Klånkar och gnisslar från framvagnen.. Bromsarna frå nog också ses över, skriker i dem när man bromsar. Blir att riva ner det i morgon och undersöka. Idag orka man inget. 30 grader i skuggan här.
Granis skrev:Tror mina fjädersäten fram fick ta lite stryck. Klånkar och gnisslar från framvagnen.. Bromsarna frå nog också ses över, skriker i dem när man bromsar. Blir att riva ner det i morgon och undersöka. Idag orka man inget. 30 grader i skuggan här.
Lika bra att byta ut mot lite bättre grejor då... Ett ställbart chassi kanske skulle underlätta.
30 grader är aldrig fel. Men man gör inte många knop då.
sitter koni-dämpare, styvare fjädrar och styvare krängningshämmare + hämmarstag på. Kan var så att det inte riktigt satt sig i alla bultar, fick ihop framvagnen i tisdagskväll.
Bromsarna ska ses över, och bytas när ekonmi tillåter.
chassit är rätt styvt fram, höll ju på å kränga av framdäcken från fälgarna
Zeb är ju inbiten hårdrockare, så musiken blir nog kvar.
Blev lite tokigt när den där Lindkvistapajken låg och stressade bakom, jag var tvungen att ta reservspåret. Fanns liksom inte utrymme för några avancerade manövrar med skeppet där...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Sturesson skrev:
30 grader är aldrig fel. Men man gör inte många knop då.
Jag försökte springa ett maraton...
Undrar om det inte är dags att vi skramlar ihop några kronor till unge Byrmo så att han har till en start i SSK-serien. En uppskattning baserad på incar-videon säger mig att det skulle gå rätt bra