Syftet och målet med denna är att ha en E36 att utveckla nya produkter till mitt företag samt att återuppliva gamla minnen från 90-talet.
Efter en helgs provkörning kan jag bara konstatera att mycket bättre än så här blir det inte. Fy sjutton va gött den går.
Planer:
Behålla den original.
Byta alla bussningar till nya original.
Utveckla ett kompentent chassi för gata/bana/nurburgring
Byta ratt
Montera ett Millway bromskit.
Köra köra köra med bilen så mycket som möjligt.
Och i vinter ska den på nåt sätt bli VIT med någon slags motorsport design.
Senast redigerad av 1 Samuel Lindkvist, redigerad totalt 19 gånger.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Fin M3 du har skaffat kan tänka mig att den går som en raket! Själv har jag tittat på en M3 men försäkringen är så dyrt här i stockholm så....tyvärr....men Gött vad fin bil du har!!
Börjar lite försiktigt med större bromsar. Blir M3E46-skivor med 4kolvs monoblock ok från porsche.
Belägg PFC01 fram, bak ej bestämt än.
Stålomspunna bromsslangar.
Har börjat skissa lite på chassit också. Har lite idéer som jag tror blir kanon.
Självklart ska man ju ha ställbara topplager fram och bak också. Men mer om det senare.
Samuel Lindkvist skrev:
Måste jag köpa nåt istället?
Jag betalade av banklånet och köpte en M3E36. Det tycker jag duger gott.
Det duger, speciellt när du skriver:
Planer:
Behålla den original.
Byta alla bussningar till nya original. Utveckla ett kompentent chassi för gata/bana/nurburgring
Byta ratt Montera ett Millway bromskit.
Köra köra köra med bilen så mycket som möjligt.
Och i vinter ska den på nåt sätt bli VIT med någon slags motorsport design.
Ska bli intressant att se vad du kommer hitta på med detta åkdornet...
Nu har det hänt lite iallafall.
Har monterat ett Bromskit bestående av större skivor och monoblock-ok från Porsche. Belägg blev PFC01 fram och bak. Nyper ruskigt bra. Ska montera Carbotech belägg till vardagskörning senare.
Bytte även lite bromsrör och stålomspunna bromsslangar samt ny racingbromsvätska.
Har även jobbat lite på väghållningen och byggt ihop ett helt nytt väghållningskit som ska testas när tillfälle ges.
Består av justerbara racingdämpare från bilstein, Millway racingfjädrar, stötdämparlager fram och bak. Kommer i lite olika sättningar efter lite tester.
Har också monterat ställbara krängare fram och bak.
Till slut blev det en service också med 10w60 olja och nytt filter.