Jag gillar inte gamla karossen så E34 är det som gäller. 323Emil brukar också påpeka hur billiga reverdelarna är. Hur mycket soppa drar dom, och vad står dom i för pris?
Ja, E34 är ju betydligt modernare, men och betydligt vanligare. För vanlig tycker jag nästan.
De drar väl runt 0.7 nånting cirka.
Pris börjar väl på runt 45-55' och upptåt, en 95:a touring med massa utrustning kan kosta över 100.000. Det gäller ju bara tds nu då.
Priset på 524td ligger väl nånstans mellan 15-20000 hade jag tänkt, men allt går att diskutera. Drag, taklucka, Webasto, X-ljus, el-speglar, S&V-däck, 40000 mil, vad mer kan man begära?
http://attitude.mine.nu/tyska/ skrev:Kriterier som måste uppfyllas för att få bli medlem:
Bilen måste natürlich vara tysktillverkad bitte jah.
Minimivikt är 1500 kilogram
Motorn måste vara minst en sexa på 3 liter eller mer.
Lägsta tillåtna effekt är 200 hk.
Sen kommer jag inte ihåg men jag är nästan säker
på att bilen måste vara bakhjulsdriven.
Borde inte klubbens alla M3E36 passa bra in där?
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Jag är nästan, men bara nästan, säker på att det finns ett fyrdörrarskrav också.
Edit: Jag har sökt men jag hittar ingenting om varken tyska slagskeppens vänner eller tyska slagskeppets dag, som infaller samma dag som bilsport hade en dag på racerbanan 2003(?), någon gång i september.
Maccan skrev:Jag har haft denna utanför mitt hus ikväll...den lever igen!!!
Lite roligt att detta inlägget hamnade under mitt om gamla 524td, trodde först det var den som du menade, som hade stått utanför din dörr. Hade ju varit MYCKET skoj om det varit sant