BMW 325 Twinturbo
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:

Så er den ut idag... Vingen är en protyp som skall göras om. Den blir mycket smäckare. Men den blir extremt lätt och effektiv. Ska göra den ställbar i höjd så man kan ha den i en "snygg" gatnivå men även skicka upp den i takhöjd.
Skar bort bagagerumsväggen och ersatte med lite annan plåt. Kan ta kort på det sen när jag fått dit lite färg. Sen blev det "raka baljor" i bagagen i all hast. Har monterat bakspoilern i riktiga fästen mm.
Beställde ett 7kgs batteri istället för kollosen jag hade tidigare.
/Andreas
Denna bilen måste jag komma och ta en stiduebesök på någon dag !!!
den e så ball.. ska bli kul att se slut resultatet!
ang vingen är de inte lättare att typ föröska få tag på en m3 vinge (den me den ställbara flärpen) eller de kanske kostar förmycket...
bara en tanke
,
en en gång sjukt cool bil
mvh
den e så ball.. ska bli kul att se slut resultatet!
ang vingen är de inte lättare att typ föröska få tag på en m3 vinge (den me den ställbara flärpen) eller de kanske kostar förmycket...
bara en tanke

,
en en gång sjukt cool bil

mvh
Speed kills drive volvo and live for ever!
tack, kul att någon uppskattar bilen.
m3 vinge är för tung
Sen så vill jag inte att bilen ska se ut som en m3-replica med fel taklutning bak därav drar jag mig in i det längsta för att slippa m3 vingen som annars är rätt trevlig. Tror denna vinge dessutom är sjukt effektiv om man ställer den rätt. Sidoplanen ska sågas så de kommer som lägst i höjd med bagageluckan samt att de ska smalas av ca 7cm och kontursågas i någon form. får se fall det ser bättre ut då.
m3 vinge är för tung

Sen så vill jag inte att bilen ska se ut som en m3-replica med fel taklutning bak därav drar jag mig in i det längsta för att slippa m3 vingen som annars är rätt trevlig. Tror denna vinge dessutom är sjukt effektiv om man ställer den rätt. Sidoplanen ska sågas så de kommer som lägst i höjd med bagageluckan samt att de ska smalas av ca 7cm och kontursågas i någon form. får se fall det ser bättre ut då.
/Andreas
bytte telefon så nu kan jag ta bilder som inte är helkass.
Motorn:

Sen tyckte jag plastexpansionkärlet var fult så jag svetsade ihop ett nytt i aluminium. Ska bara beställa ett lock och fixa skvallerrör så är det klart.

Sen har jag byggt en ny skiljevägg, ställde dit batteriet med fästet och provade:
[/url]
Motorn:

Sen tyckte jag plastexpansionkärlet var fult så jag svetsade ihop ett nytt i aluminium. Ska bara beställa ett lock och fixa skvallerrör så är det klart.

Sen har jag byggt en ny skiljevägg, ställde dit batteriet med fästet och provade:

/Andreas
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Legend!
-
- Normal postare
jag har fastnat lite för den här fägen: http://www.blocket.se/vi/13916093.htm?ca=17_s
men mest när den står lite mörkt som på detta kort: http://www.blocket.se/vi/13467047.htm?ca=17_s
Vet inte om man kan mörka ner en färg lite.
men mest när den står lite mörkt som på detta kort: http://www.blocket.se/vi/13467047.htm?ca=17_s
Vet inte om man kan mörka ner en färg lite.
/Andreas
Färgen ser bra ut, tycker du ska köra på den, tyävrr så är många bilar svarta och linjerna försvinner litegrann då. Blir en helt annan bil om man väljer någon "ljusare" färg en svart...
Såg flera "nya" veck på den gråe skylinen som jag inte sett tidigare eller på samma sätt på den svarte. Ställer man dom bredvid varandra så tar det en stund innan man sett samma linjer på bägge 2...
Såg flera "nya" veck på den gråe skylinen som jag inte sett tidigare eller på samma sätt på den svarte. Ställer man dom bredvid varandra så tar det en stund innan man sett samma linjer på bägge 2...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"

Skar ut en lite roligare form på vingen och punktade dit ett prototyp fäste i karossen. Nu går den höja och sänka ca 5 cm. Det är möjligt att vingen i gatläge blir längre än på bilden och att man sen kan justera höjden lite mer i cm. PÅ bilden skymtar även min nya bagagerumsväg i alu. den ska lackas svart så det inte blir solreflexer i.
Provade även att montera dit några gamla fälgar jag hade liggandes. Tänkte ha dem till "bus" och gata. Funderar på om de ska lackas i någon skoj färg.
Gjorde ny innerskärm bak. Håller på att passa in skärmen innan den slutmonteras så jag får maximal bredd för hjulen.
/Andreas