
BMW M3 3.2 Coupé -96
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 26 okt 2001 01:00
- Ort: Månsarp
Samuel S skrev:Får väl ta och uppdatera denna också då. Lite händer ju iallafall.
Skaffade en annan baklucka som jag kapade ur invändigt och monterade nya tuffa vingen på.
Lackat, monterat och klart:
Har även fått på det mesta av bromsdelarna bak.
Stålomspunna slangar och Carbotech XP8-belägg bak.
Och efter att jag tog med mig solskensaggregatet ner till Herr Ordförandes garage igår är nu alla de fina stålomspunna slangarna monterade bak.
Slopa dieselskatten!!
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Klarade ni er utan att sabba dom korta bromsrören som går mellan slangarna bak? Trots att jag hade lyft och gott om värme och bra verktyg fick jag göra nya.
Ligger nya slangar fram också och väntar i Horda. Blir ju lite special med porsche ok fram.
Ligger nya slangar fram också och väntar i Horda. Blir ju lite special med porsche ok fram.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 26 okt 2001 01:00
- Ort: Månsarp
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
Samuel Lindkvist skrev:
Nu sitter det ett lättare svänghjul i bilen. (8.17BTG)
Ny lamell. (8.14BTG)
Ett oljeläckage fixat. (8.12BTG)
Ny hardyskiva. (8.08BTG)
Ställbara krängare monterat. (8.01BTG)
.
Nu har jag funderat för länge på en enkel fråga men kommer inte på svaret ändå.

Vad står BTG för? Säkert solklart när jag får reda på det.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Legend!
- Inlägg: 3339
- Blev medlem: 07 apr 2002 11:17
- Ort: Växjö
Bridge to Gantry är det om jag inte missminner mig.
Är hela den sträcka man kan köra fullt på under turistkörningar, alltså inte hela varvet men ett riktmärke som väldigt många använder.
Full fart från början till bridge to gantry ger en BTG-tid på ringen.
Med reservation för eventuella fel.
//d
Är hela den sträcka man kan köra fullt på under turistkörningar, alltså inte hela varvet men ett riktmärke som väldigt många använder.
Full fart från början till bridge to gantry ger en BTG-tid på ringen.
Med reservation för eventuella fel.
//d
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 26 okt 2001 01:00
- Ort: Månsarp
Nu börjar nedräkningen. Om en månad från idag så körs bilen ner till Ringen.
Så här måste det sättas lite fart. Vore ju kul att kunna köra lite hemma innan också.
Har nu även fått på bromsarna fram.
Här sitter det numera Stoptech M3E46-skivor och Carbotech XP10 belägg
Ok från Porsche 996 C2 / Boxter S.
Stålomspunna slangar och Millways ok-adapter.

Har skruvat tillbaks fronten, som nu fått på en sej en äkta Rieger GT-läpp.

Snart snart så säjs mina chassieprylar vara klara också...
Så här måste det sättas lite fart. Vore ju kul att kunna köra lite hemma innan också.
Har nu även fått på bromsarna fram.
Här sitter det numera Stoptech M3E46-skivor och Carbotech XP10 belägg
Ok från Porsche 996 C2 / Boxter S.
Stålomspunna slangar och Millways ok-adapter.

Har skruvat tillbaks fronten, som nu fått på en sej en äkta Rieger GT-läpp.

Snart snart så säjs mina chassieprylar vara klara också...
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Nu har jag efter en hel del trixande och fixande fått dit stolarna och bältena på rätt plats. Axel har snidat ihop jättefina underreden så man kan fästa stolarna rätt. Men det tog ändå lång tid för mej att få det rätt med glidskenor och rätt vinkel på stolarna (svårt att få stolen så lågt så hjälmen inte slår i taket), för att inte tala om infästningar för både 6-punkts och det vanliga bältet. Men nu ska det vara ordentligt gjort.

Fick på lite fräsiga bussningar till bärarmen fram också.
Oscar har pressat ur de gamla och i de nya i hållaren, tack tack!

Här är det tomt än så länge... 14 dagar kvar till Ringen.


Fick på lite fräsiga bussningar till bärarmen fram också.
Oscar har pressat ur de gamla och i de nya i hållaren, tack tack!

Här är det tomt än så länge... 14 dagar kvar till Ringen.

Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Det var mycket glädjande!Samuel Lindkvist skrev:Frambenen är klara nu. Har satt dit fjäder och topplager så det är bara att smälla dit. Håller på med dom bakre nu. Så nu är det inte långt kvar.
Då kanske man vågar hoppas på att kunna montera och provköra i helgen då. Måste ju hinna köra lite hemma innan allt hårdtestas am Ring.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport