BMW problem!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
BMW problem!
Tjena! Jag har då införskaffat mig en BMW 316i (E30). Allt har fungerat fint tills ja körde en lång sträcka idag, tänkte på att när jag vrider på tändningen så pumpar bränslepumpen bensin hela tiden, den slutar aldrig även om jag inte startar bilen. (På min volvo 740 stängs den av efter någon sekund).
Den har gått perfekt maskinellt sätt tills idag, då den helt plötsligt började hacka lite på gasen, så jag stannade vid en mack och testade att gasa lite. Bränslemätaren gick då från 42 liter till ca 32 liter...Den röda servicelampan började även lysa.
Sedan körde jag iväg och varvade ut motorn ordentligt på växlarna och då slutar hackningarna och den röda lampan att lysa samt att bensinmätaren återgår till 42 liter.
Min o farsans teori är då att den trycker in en massa bensin hela tiden av någon anledning vilket gör att den surnar till eller att de bildas ett övertryck som gör att den går ojämnt, men varför gör den detta i sådana fall?
Någon som är duktig på BMW??
MVH// Thomas
Den har gått perfekt maskinellt sätt tills idag, då den helt plötsligt började hacka lite på gasen, så jag stannade vid en mack och testade att gasa lite. Bränslemätaren gick då från 42 liter till ca 32 liter...Den röda servicelampan började även lysa.
Sedan körde jag iväg och varvade ut motorn ordentligt på växlarna och då slutar hackningarna och den röda lampan att lysa samt att bensinmätaren återgår till 42 liter.
Min o farsans teori är då att den trycker in en massa bensin hela tiden av någon anledning vilket gör att den surnar till eller att de bildas ett övertryck som gör att den går ojämnt, men varför gör den detta i sådana fall?
Någon som är duktig på BMW??
MVH// Thomas
//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Deluxpostare!
-
- Megapostare!
-
- Deluxpostare!
-
- Megapostare!
-
- Megapostare!
Också smart idé iofsDiesel Oscar skrev:Finns det inte någon i klubben som har en likadan bil = låna relä och prova...?sonatarctica skrev:Var kan man få tag i bränslerelä billigast tror ni?
Det kan ju också sitta samma relän på E30 med större motorer.

MEN! Nu har jag testat att byta ut reläet men det ändrade ingenting, så nu har ja varit på biltema o införskaffat en ny bränslepump

//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
Har du kollat att laddningen funkar? Om spänningen börjar bli dålig kan elektroniken få problem att hålla igång både tändning och insprutning, och dessutom instrumenteringen... Kolla med voltmeter över batteriet både med avstängd motor och på tomgång och med lite gas. Skall gärna vara över 14Volt redan på tomgång.
/Mats J
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Megapostare!
Okej, nu har den hållit sig lugn ett bra tag, men kan ändå kolla för säkerhets skullMats J skrev:Har du kollat att laddningen funkar? Om spänningen börjar bli dålig kan elektroniken få problem att hålla igång både tändning och insprutning, och dessutom instrumenteringen... Kolla med voltmeter över batteriet både med avstängd motor och på tomgång och med lite gas. Skall gärna vara över 14Volt redan på tomgång.
/Mats J

//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
-
- Deluxpostare!
-
- Megapostare!