Tja nu ser jag att det va ett bra tag sedan jag va inne här(år2001) så jag har glömt bort mitt lösenord så jag fick aktivera ett nytt Nick,,
Jag har en fråga!
Vilken färg är enlig er snyggas på en sportbil..
Jag har lämnat in min Super Seven på Lackering men kan inte riktigt bestämma vilken färg som passar..
Tacksam för svar.. gärna bilder på bil med den färgen ni tycker om. eller bilmärke. länk mm..
Tja nu ser jag att det va ett bra tag sedan jag va inne här(år2001) så jag har glömt bort mitt lösenord så jag fick aktivera ett nytt Nick,,
Jag har en fråga!
Vilken färg är enlig er snyggas på en sportbil.. Jag har lämnat in min Super Seven på Lackering men kan inte riktigt bestämma vilken färg som passar..
Tacksam för svar.. gärna bilder på bil med den färgen ni tycker om. eller bilmärke. länk mm..
Mvh Dahlin
FUSK!, om 1,5 vecka får jag lämna min, har dock bestämt färg.
En british racing green gör sig alltid bra på en 7a. Hade varit roligt med någoting som inte är så jättevanligt, en titangrå metallic, riktigt "grov" metallic och lite pearl effekt tillexempel.
Snyggaste färgen är ju lätt "laguna seca blue"
Tror bara två bilmodeller kommit från fabrik med den färgen.
Nån porsche RS eller nåt och BMW M3 E46. Det är vad jag hört iaf.
Galet snyggt, och en sån där färg som man antingen råhatar eller älskar.
Passar också bra ihop med kolfiberdetaljer!
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Martin Fåglefelt skrev:Alltså på en sporbil måste jag säga att det är i denna rangordningen. Obs. att färgen kanske bara passar sig på modellen i fråga
1) Spectrablau Metallic (Dannes gamla calibra)
2) V70R Saffran
3) M3 blå. (vet ej namn eller färg
+en del andra jag skriver vidare på imorrn.
Men frågan är vad som passar för snygg färg på en 7n. Jag skulle nog säga Rs2 blå, Svart metallic, gul....hmm... svår fråga.
M3 färgen heter Estorilblå och är den snyggaste på BMW helt klart!!!
Klarröd funkar bra också.. annars är ju en sportbil vit såklart
Emil Stenvall
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Reco skrev:Snyggaste färgen är ju lätt "laguna seca blue"
Tror bara två bilmodeller kommit från fabrik med den färgen.
Nån porsche RS eller nåt och BMW M3 E46. Det är vad jag hört iaf.
Galet snyggt, och en sån där färg som man antingen råhatar eller älskar.
Passar också bra ihop med kolfiberdetaljer!
Jag tillhör den första kategorin av människor. Jag tyckte synd om den killen som skaffade en M3a med den färgen här i stan. Men det är ju skönt att det finns människor som gillar denna färgen också. Jag trodde det blivit fel på färgsprutan och att han fått den 300 000:- billigare..
Mitt förslag är lätt vit. Synd att det är en sådan trendfärg bara. Men det är grymt snyggt med kolfiber och svarta detaljer.
Imolaröd är en annan favorit för mig. Mörkt grå åt titan hållet funkar också mycket bra.
En Engelsk sportbil skall vara lackad i Brittish Racing Green.
Men gärna motorhuv i polerad aluminium
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06