Traktorn på bilden fick jag när jag var 5 (tror jag) min bror fick bygga ihop den,
men jag minns fortfarande glädjeyran den julen!
-Notera arbetslampan på höger bakskärm, vilken detaljrikedom..
Jag har även fått berättat för mig att mina bröder byggde en enorm båt av lego.
Den sjösattes i baskarps hamn, det försvann mycket lego den förmiddagen..
Har ni några goa lego minnen?
Alla ritningar på ett och samma ställe, vill ju åka hem till mamma och hämta allt lego direkt..
Finns det någonting bättre än lego? Skulle kunna sitta flera timmar än idag och bygga grejor i lego, får väl se till att skaffa knodd så att man "får" leka med legot igen
Jag o min fru var på legoland för 2 år sen. På våran förlovningsresa Det var faktiskt väldigt roligt, mycket snygga grejer som dom byggt och sen var det ju massor med roliga "åkrejer" För övrigt så har jag försökt länge o få köpa lego men min fru säger ifrån hela tiden. Nu är det ju en "liten" på gång så snart kan man ju börja handla till den i alla fall...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER
Jag älskar lego jag med.. på min tid skulle det bara vara technic lego.. jag onstruerade både fyrhjulsstyrning och fyrhjulsdrift kommer jag ihåg, då tyckte jag att jag var cool
En eloge till min mamma för att jag och min bror fick den här ihop av vår henne för 2005. då var vi 30 och 35 år.. julaftonsnatten räddad, fem timmar på två man..
Nordquist skrev:ojoj...min barndom kan stavas LEGO....byggde allt möjligt, hade tågbana, järnvägsstation, flygplats, hamn, båtar och skepp. Det var riktigt roligt
Oj, det var ett tag sedan man byggde med lego...
Den här byggde jag för många år sedan, men jag blev så nöjd så jag har inte kunnat med att plocka isär den. Fyrhjulsstyrning och allt, vettu!
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Martin Fåglefelt skrev:Nu fick man ju lust att slänga ihop sina gamla lego-grejor. Fast ni har ju så mycket teknik lego...suck...ni är ju de tuffa grabbarna
Det är lugnt Martin. Jag har mängder med tekniklego, och barnen kommer ju behöva hjälp med byggandet av sin morbror.
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Martin Fåglefelt skrev:Nu fick man ju lust att slänga ihop sina gamla lego-grejor. Fast ni har ju så mycket teknik lego...suck...ni är ju de tuffa grabbarna
Det är lugnt Martin. Jag har mängder med tekniklego, och barnen kommer ju behöva hjälp med byggandet av sin morbror.
Ja....!!! Föd upp dem i ultra-rapid så jag får leka fort...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Ja....!!! Föd upp dem i ultra-rapid så jag får leka fort...
Lego är ju helt underbart. Mina pojkar har börjat med Duplo och Lego nu. Är riktigt kul att sitta och bygga och sen leka med dem.
Är inte Ultra-rapid ett gammalt ord för slowmotion, eller i alla fall ett gammlat svenskt ord för det?
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!