Anders Eldehage skrev:
Är inte Ultra-rapid ett gammalt ord för slowmotion, eller i alla fall ett gammlat svenskt ord för det?
Min tolkning av vad det kommer ifrån är att man spelar in ett förlopp i ultrarapid, dvs fortare än normalt,
när man sedan spelar upp det med normal hastighet så upplevs det inspelade förloppet utspela sig långsammare.
Men apropå lego. Jag minns att jag byggde mig en vinsch av lego som drevs av en elmotor, växlade ner den tills
den lyfte mer än vad det sista kugghjulet orkade med.. då fick man förstärka, vilka tider..
Anders Eldehage skrev:
Är inte Ultra-rapid ett gammalt ord för slowmotion, eller i alla fall ett gammlat svenskt ord för det?
Min tolkning av vad det kommer ifrån är att man spelar in ett förlopp i ultrarapid, dvs fortare än normalt,
när man sedan spelar upp det med normal hastighet så upplevs det inspelade förloppet utspela sig långsammare.
Men apropå lego. Jag minns att jag byggde mig en vinsch av lego som drevs av en elmotor, växlade ner den tills
den lyfte mer än vad det sista kugghjulet orkade med.. då fick man förstärka, vilka tider..
Titta, jag kan inte försöka vara ball ens....jag är kass på svenska svåra ord. ... Lego är bra.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Tekniklegobyggandet är ju orsaken till att man skaffar barn! Eller kanske inte riktigt men helt klart en stor bonus att man får plocka ner samlingen från vinden.
När jag var barn, för cirka 40 år sedan, fanns det inte så mycket färdigt Lego, men i vårt hem flödade kreativiteten. Av min kära farmor fick jag ett slags tågsätt med räls och allt. Loket gick att med hjälp av två stora och två små hjul bygga om till ett slags traktor. Det hela drevs med ett hederligt platt 4,5 volts batteri.
Jonas Öhman skrev:När jag var barn, för cirka 40 år sedan, fanns det inte så mycket färdigt Lego, men i vårt hem flödade kreativiteten. Av min kära farmor fick jag ett slags tågsätt med räls och allt. Loket gick att med hjälp av två stora och två små hjul bygga om till ett slags traktor. Det hela drevs med ett hederligt platt 4,5 volts batteri.
Det är tur att brorsan vet vad man verkligen vill ha när man fyller år. Fick den här av honom häromdagen när jag inledde mitt 26:e levnadsår. är verkligen jättekul o bygga. Nu vill man ju köpa fler grejer bara, får väl skyla på Alina, hon är ju trots allt 6 veckor nu...=)
kommer en bild när den är klar sen, försöker dra ut på det så man får hålla på ett tag men det är svårt o låta bli...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER