Här har en en liten kort reserapport som jag skrev ihop till min biltråd. Men den kan ju ligga här också.
De fåtal bilder jag tog är ju med här...
--------
Två väl förberedda, och lila, M3:or lämnade Småland torsdag eftermiddag.
Tvättad och lastad bil, redo för lång resa.
Snabb kaffe på mitt fikabord innan vi släpper loss på de fria tyska vägarna.
(dock inte fria överallt lärde vi oss)
Hemma igen i Nürburg framåt natten.
Vaknade med fantastisk frukost, trevligt väder och två väntande M3or.
Förmiddagen spenderades mestadels på GP-banan där det var Dutch Supercar Challenge. En hel massa med riktigt häftiga bilar i en kul blandning!
Banan skulle öppna 16.30 och vi var där i god tid för att köpa biljetter, justera däcktryck och kolla in alla andra vagnar på parkeringen.
Fredagen bjöd på nästintill perfekta förutsättningar på banan.
Fint väder, inte alls mycket trafik (vissa varv helt fria) och inga olyckor eller arbeten på banan.
Jag började med några försiktiga varv och allt verkade funka som det ska.
Lite ovant att köra bilen jämfört med i höstas när jag var nere, men det är ju enbart till det positiva. Var lite orolig att det skulle börja skrapa i lite här och var när man började pressa bilen, men det gjorde det inte nånstans. Inte ens i karusellen, även om jag inte laddar på lite mycket ner där nu som med originalchassiet.
Efter några varv så märker jag att det börjar låta och kännas lite annorlunda i bilen. På parkeringen så märker jag att det är ett däck som inte ser ut att må så bra. Vänster fram har börjat släppa lite på slitbanan i mitten av däcket. Inte bra, det är färdigkört för dagen.
Men ingen större fara heller för jag hade tagit med mig två lösa däck i reserv.
Blev bara 7 varv den dagen.
Lördagen skulle ha öppet två timmar på kvällen, så det var gott om tid att få däcket bytt under dagen.
Tyvärr så var det dimmigt och stundtals lätt regn under hela dagen. Tyvärr så gjorde dimman att inte banan öppnade alls på lördagen.
Prognosen inför söndagen var att det skulle vara strålande sol och mellan 15-20 grader varmt. Dessutom skulle banan vara öppen mellan 8-19.30. Men eft vi skulle hinna hem också kunde inte dagen bli så lång för oss.
Naturligtvis tänkte vi därför hänga på låset när banan öppnade.
Men när vi vaknade till ännu tjockare dimma än dagen innan så hade vi inte så bråttom längre.
Åkte upp till banan framåt kl 9.
Parkeringen fylldes snabbt av (som vanligt) otroligt häftiga bilar som väntade på att få köra. Men dimman vägrade flytta på sej...
Lite konstiga bilar.
Klockan gick jag jag började mer och mer ställa in mig på att det inte skulle bli nån mer körning alls innan vi var tvungna att åka hem.
Närmre kl 11 så var det inte så kul längre.
Men helt plötsligt så ropar de i högtalarna att "nordschelife ist für touristenfahrt geöffnet". Då var det inte mycket att tveka på.
Fortfarande dimma vid påfarten, men över resten av banan hade det lättat och rätt snart var den borta överallt. Och fram kom det underbara soliga vädret!
Tiden var knapp innan vi skulle ge oss av hemåt så det vara bara att köra på.
Körde på så mycket det bara gick med lite kortare stopp för tankning och passagerarbyten.
Var en hel del bilar på banan, men körningen gick riktigt bra ändå.
Bilen är riktigt skön, otroligt balanserad, kan svänga in i kurvorna när jag vill och kommer man lite fort nånstans så är det ingen fara heller, glider lite på fyra hjul till farten minskats och sen bara på igen.
Skönt också att kunna lita riktigt på bromsarna.
Foto från
www.mw-sportfoto.de
Hann med 9 varv på söndagen innan det var dags att vända hemåt.
Inte riktigt så många som jag hade planerat. Men det finns ju fler chanser!
Nu så står bilen i tryggt förvar nere i Nürburg och bara väntar på att jag ska komma ner igen.