Joda, bara bromsrören kvar, sen är jag helt nöjdTobin skrev:Gött nu blir det åka på bredd på grusvägarna då

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tackar! Har haft en härlig dag idag iaf.Gunnar skrev:Hej Thomas!
Ett stort grattis efter allt jobb med bromsarna! Nu hoppas du
kan få härliga stunder med BMW!
Har du provat och kopplat in slutsteg 2 igen m.a.p strömen? Annars
tror jag du kan prova igen!
Blir det Uråsa nästa?
Gunnar
Haha, det var ju inte bra det du. Kan säga att just nu är hela cylinder osv nerplockat för att den rycker för mycket, har kollat kolv och kolvringar och dem är det inget fel på, tror det är ventilpackningen som är slut.Tobin skrev:Hmmm nu väcker du ett ha begär hos mig, men min BMW kostar för mycket för att man skall ha råd att köpa sig så fina saker.
Säger bara en sak, sjukt snygg
Är det inte slutsteget som ligger och drar tjuvström? Det felet råkar jag ofta ut för...(innan jag började koppla som jag gör nu)sonatarctica skrev:Haha, det var ju inte bra det du. Kan säga att just nu är hela cylinder osv nerplockat för att den rycker för mycket, har kollat kolv och kolvringar och dem är det inget fel på, tror det är ventilpackningen som är slut.Tobin skrev:Hmmm nu väcker du ett ha begär hos mig, men min BMW kostar för mycket för att man skall ha råd att köpa sig så fina saker.
Angående BMW:n så används den typ inte... Har lämnat tillbaka mitt biltema batteri, ska köpa ett nytt snart men måste ha hjälp med att felsöka efter strömslukare iom att det dras ur hela tiden.
Detta innebär att Uråsa, tyvärr är inställt för min del.
Tyvärr är det inte det, har kopplat ur det men det strömmen dras ändå ur.Martin Fåglefelt skrev:Är det inte slutsteget som ligger och drar tjuvström? Det felet råkar jag ofta ut för...(innan jag började koppla som jag gör nu)sonatarctica skrev:Haha, det var ju inte bra det du. Kan säga att just nu är hela cylinder osv nerplockat för att den rycker för mycket, har kollat kolv och kolvringar och dem är det inget fel på, tror det är ventilpackningen som är slut.Tobin skrev:Hmmm nu väcker du ett ha begär hos mig, men min BMW kostar för mycket för att man skall ha råd att köpa sig så fina saker.
Angående BMW:n så används den typ inte... Har lämnat tillbaka mitt biltema batteri, ska köpa ett nytt snart men måste ha hjälp med att felsöka efter strömslukare iom att det dras ur hela tiden.
Lite kors och tvärs.sonatarctica skrev:Tyvärr är det inte det, har kopplat ur det men det strömmen dras ändå ur.Martin Fåglefelt skrev:sonatarctica skrev: Haha, det var ju inte bra det du. Kan säga att just nu är hela cylinder osv nerplockat för att den rycker för mycket, har kollat kolv och kolvringar och dem är det inget fel på, tror det är ventilpackningen som är slut.
Är det inte slutsteget som ligger och drar tjuvström? Det felet råkar jag ofta ut för...(innan jag började koppla som jag gör nu)
Hur kopplar du förresten?
Okej låter ju skönt det iaf.Martin Fåglefelt skrev:Lite kors och tvärs.sonatarctica skrev:Tyvärr är det inte det, har kopplat ur det men det strömmen dras ändå ur.Martin Fåglefelt skrev:
Är det inte slutsteget som ligger och drar tjuvström? Det felet råkar jag ofta ut för...(innan jag började koppla som jag gör nu)
Hur kopplar du förresten?Just nu har jag iofs inte kopplat så som jag brukar, men tjuvström drar det inte...
Tack för tipset. Tror inte det är bagagerummet, då jag testat att stänga och då lös det ej.Zeb skrev:Skaffa fram en amperemätare och mät strömförbrukning mellan batteripol och batterikabel. Sen kopplar du ifrån
pryl efter pryl tills mätaren visar noll. Kandidater som kan misstänkas är generatorn och bagagerumsbelysningen.
Jag tänker försöka övertala dig delvist... trots min kärlek till volvo. En 740 är rolig (efter gratismodifikationer) , men en 318e30, 323e30, 325 e30 är roliga av natur. jag vet, nu skrattar widell lite tyst för sig själv, och tänker "sonatarctica skrev:Efter lite funderingar så ska jag köpa ett nytt batteri imorgon och felsöka efter strömdragning.
Men om jag ej lyckas så säljer jag bilen och köper något annat, kanske en Volvo 740 eller liknande. Visst, jag kommer förlora all körglädje och den underbara känslan och ljudet mm men just nu kan jag nästan aldrig få känna på det iaf.
Älskar verkligen BMW, men är så trött på att det aldrig funkar.
Övertala mig någon?
Hehe va säger besiktningen om kapade fjädrar?Martin Fåglefelt skrev:Jag tänker försöka övertala dig delvist... trots min kärlek till volvo. En 740 är rolig (efter gratismodifikationer) , men en 318e30, 323e30, 325 e30 är roliga av natur. jag vet, nu skrattar widell lite tyst för sig själv, och tänker "sonatarctica skrev:Efter lite funderingar så ska jag köpa ett nytt batteri imorgon och felsöka efter strömdragning.
Men om jag ej lyckas så säljer jag bilen och köper något annat, kanske en Volvo 740 eller liknande. Visst, jag kommer förlora all körglädje och den underbara känslan och ljudet mm men just nu kan jag nästan aldrig få känna på det iaf.
Älskar verkligen BMW, men är så trött på att det aldrig funkar.
Övertala mig någon?" men så är det. Har du tröttnat på det, köp en 318~325. Alla Bmw krånglar inte...
Men å andra sidan... en 740 Tic är ju skitkul, sänk skiten genom att kapa bort 3-4 varv per fjäder, och lär dig (om du inte redan kan det) att bre-sladda... Då har jag fått en själsfrände...![]()
Det sitter dioder i generatorn som eventuellt kan gå sönder och läcka bakvägen. Men om generatorn eller nåt annat drar ström kan du som sagt mäta fram med en amperemätare.sonatarctica skrev:Tack för tipset. Tror inte det är bagagerummet, då jag testat att stänga och då lös det ej.Zeb skrev:Skaffa fram en amperemätare och mät strömförbrukning mellan batteripol och batterikabel. Sen kopplar du ifrån
pryl efter pryl tills mätaren visar noll. Kandidater som kan misstänkas är generatorn och bagagerumsbelysningen.
Generatorn säger du, hur påverkar den när motorn är avstängd?
Okej jag ska kolla på det idag eller imorgon.Zeb skrev:Det sitter dioder i generatorn som eventuellt kan gå sönder och läcka bakvägen. Men om generatorn eller nåt annat drar ström kan du som sagt mäta fram med en amperemätare.sonatarctica skrev:Tack för tipset. Tror inte det är bagagerummet, då jag testat att stänga och då lös det ej.Zeb skrev:Skaffa fram en amperemätare och mät strömförbrukning mellan batteripol och batterikabel. Sen kopplar du ifrån
Generatorn säger du, hur påverkar den när motorn är avstängd?