Granis skrev:Blir aldrig så jättekallt här var iaf -2 när jag körde igårkväll
Med den "lilla" inblandningen etanol så tror jag inte att du kommer få problem att starta även om det är -15 grader...
Har läst litegrann om detta nu, problemet med etanol är att det måste till mycket mer för att den ska gå igång. Så med en rejäl kallstartsspridare alternativt ett motstånd som lurar bilen, så den tror att det är 20 grader kallare än vad det är så ska det inte vara några större problem.
Är sugen på att plocka ner vinterbilen ifrån lyften nu och börja mickla lite mer med spriten
Nu när jag kom hem från jobbet och skulle starta bilen, så dog den två gånger precis när den gått igång...Men det är väl det största problemet hittills med E85...för mig
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Zleepy skrev:Är ju noll insatt i det här med e85
Men hur är det med co halt och sånt???
Blir det nån skillnad???
Det beror nog alldeles på. Har du en bil som inte lambdareglerar så går den ju snålare när du häller i e85
och då brukar COn dyka till fina nivåer. Däremot vet jag inte om jag har noterade någon vidare skillnad
på en bil som går lambdareglerat.