Fundering..
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Fundering..
Vill man ha en 520/3/5E39 eller en 320/3/5E46 som bruksis?
Jag snackar om Full M-optik på E39:an.
Jag snackar om Full M-optik på E39:an.
-
- Legend!
- Kontakt:
Ska du ha den själv eller ska du släpa runt på en hel familj?
Om du är en eller två personer hade jag helt klart valt 3-serien.
Är inget fel på E39an, den var ju av många tidningar "värdens bästa bil" under hela sin livstid. Men det är ändå en rätt stor bil.
Stor bil är tung bil och tung bil är inte bra för körglädjen. En 3-serie är ju mycket roligare ju.
Dessutom billigare att äga och de brukar hålla värdet bättre än de större.
Om du är en eller två personer hade jag helt klart valt 3-serien.
Är inget fel på E39an, den var ju av många tidningar "värdens bästa bil" under hela sin livstid. Men det är ändå en rätt stor bil.
Stor bil är tung bil och tung bil är inte bra för körglädjen. En 3-serie är ju mycket roligare ju.
Dessutom billigare att äga och de brukar hålla värdet bättre än de större.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Är det så att du drömt på en E39a med m-pkt så köp en sån vettja!
Det är ju en riktigt bra bil.
Du kan ju alltid sälja den sen och köpa en 3-serie :)
Eller som vi brukar säja: Passa på att kör sportbilar medan du kan, du har all tid på dig i framtiden att köra familjebilar.
Det är ju en riktigt bra bil.
Du kan ju alltid sälja den sen och köpa en 3-serie :)
Eller som vi brukar säja: Passa på att kör sportbilar medan du kan, du har all tid på dig i framtiden att köra familjebilar.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Dunderpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
Efter att ha haft stor kombi i lite drygt 1 år som bruksbil så har jag kommit fram till följaden. Det är dyrt, tråkigt, smidigt och sedan åker man riktigt gött.
Det är väl det som gör det lite svårt att skifta, att man åker så gött. Och får med sig precis allt, vilket också är en nackdel efter ett tag, då man kan hitta både det ena och det andra i skuffen
Det är väl det som gör det lite svårt att skifta, att man åker så gött. Och får med sig precis allt, vilket också är en nackdel efter ett tag, då man kan hitta både det ena och det andra i skuffen

Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag tycker du missar en fin bruksbil med mycket glädje om du inte tar en funderare på Z3 2.8 coupé. Absolut inte en gubbracer. Det är ju den sista E30n.
Jag har en E39 kombi. Den stor, tung, bekväm och låter gott. Men det är ju inte en sportbil direkt. Fast det är inte E46an heller. Men en E46 Coupé med M-paketet är fantastiskt snygg.
Jag har en E39 kombi. Den stor, tung, bekväm och låter gott. Men det är ju inte en sportbil direkt. Fast det är inte E46an heller. Men en E46 Coupé med M-paketet är fantastiskt snygg.

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Ja, det är fina grejer! Släng på en facelift oxå.Daniel Båge skrev:Jag tycker du missar en fin bruksbil med mycket glädje om du inte tar en funderare på Z3 2.8 coupé. Absolut inte en gubbracer. Det är ju den sista E30n.

Emil Edstrand
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
Köp en e46:a. Den är både bekväm och rolig!Larsson skrev:Jag vill, som Fredrik anmärker med stor bil, ha en stor bil som man åker otäckt bekvämt i och får med sig det mesta.. Jag vill även få in lite folk som även de åker bekvämt. Sportbil vill jag inte min bruksis ska vara;)..

Men man får ju tyvärr inte med sig allt... inte i en coupé i alla fall.
Däremot tycker jag att de folk som åker med verkar nöjda.
Emil Edstrand
Man "får väl med" sig en del men om du står mellan en e46 & e39 så är det ju en viss skillnad.
Åker mest 2 pers i min bil och det är lagom. Lite jobbigt i längden med 2 dörrars om man är fler pers oftare. Men klart att man får in polarna till konferensen.
Beror lite på va man ska ha bilen till. Man kan ju inte bara gå på utseende.
E46 = körglädje
Åker mest 2 pers i min bil och det är lagom. Lite jobbigt i längden med 2 dörrars om man är fler pers oftare. Men klart att man får in polarna till konferensen.

Beror lite på va man ska ha bilen till. Man kan ju inte bara gå på utseende.
E46 = körglädje
Emil Edstrand