Träffar med "raktframåka"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
Ni ska ha mycket berömm Roger och Gunilla!
I en sån här klubb så hänger tyvärr ofta intresset för en träff eller en sak på styrelsens / utskottens intressen. Klubbens tanke är ju som sagt att vara välkommen för alla men det gäller att det finns någon som engagerar sig och har ett brinnande intresse för tex raktframåka också. Här har hela team RFC varit ett lysande exempel och jag kan förstå er irritation över att inte fått fram just eran grej mer på forumet i alla fall.
Vi har pratat flera gånger i styrelsen om att vi skulle vilja att klubben blir bredare på flera områden. Det gäller inte bara dragrace utan även styling som är nåt som är dåligt representerat i klubben. Även billjud är en sån sak som faktiskt skulle kunna ha en egen del här på forumet.
Detta är några exemepel plockade snabbt ur huvudet. Men den gemensamma nämnaren för dessa är att vi behöver fler folk som brinner för det och vill engagera sig för att visa upp klubben i dessa sammanhang eller sprida vidare sitt intresse inom klubben. Det gäller även i flera befintliga utskott som skulle behöva lite ny energi.
Så använd denna tråden för att kläcka idéer på hur vi ska få in fler intresseområden i klubben och vad just du saknar i klubben. Behöver vi fler forumämnen tex eller hur ska klubben ta vara bättre på intresset?
I en sån här klubb så hänger tyvärr ofta intresset för en träff eller en sak på styrelsens / utskottens intressen. Klubbens tanke är ju som sagt att vara välkommen för alla men det gäller att det finns någon som engagerar sig och har ett brinnande intresse för tex raktframåka också. Här har hela team RFC varit ett lysande exempel och jag kan förstå er irritation över att inte fått fram just eran grej mer på forumet i alla fall.
Vi har pratat flera gånger i styrelsen om att vi skulle vilja att klubben blir bredare på flera områden. Det gäller inte bara dragrace utan även styling som är nåt som är dåligt representerat i klubben. Även billjud är en sån sak som faktiskt skulle kunna ha en egen del här på forumet.
Detta är några exemepel plockade snabbt ur huvudet. Men den gemensamma nämnaren för dessa är att vi behöver fler folk som brinner för det och vill engagera sig för att visa upp klubben i dessa sammanhang eller sprida vidare sitt intresse inom klubben. Det gäller även i flera befintliga utskott som skulle behöva lite ny energi.
Så använd denna tråden för att kläcka idéer på hur vi ska få in fler intresseområden i klubben och vad just du saknar i klubben. Behöver vi fler forumämnen tex eller hur ska klubben ta vara bättre på intresset?
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

Kan hålla med om att det var lite kul att det kom upp så här...Adolfsson skrev:Oj viken tråd jag startat![]()
Verkar ju som ämnet behövs ventileras.
De trevliga önskemålen (och lite fjäsk) fungerar för mig, det blir nog lite updates på projektsidan framöver. Har även funderat på Uråsa om nån månad men då måste vi vädja till nån i trakten om hus/garagerum, det är väldigt långt att åka (med stum P18).
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!

-
- Legend!
RFC Gunilla skrev:Adolfsson skrev:Hög standard på förare, märks att vi inte är en raktframåkarklubb
![]()
Citat:
Om klubben
Attitude motorclub är en motorklubb med kristen profil som är öppen för alla.
Syfte med klubben:
Vi vill sammanföra motorintresserade inom kristna sammanhang. Samt utveckla och underhålla bil-hobbyn inom kyrkan.
Sprida evangeliet inom motorvärlden i Sverige.
Målgrupp:
Alla motorintresserade med kristna värderingar.
All form av fordonsintresse är välkommet. Tyngdpunkten ligger på bilar, men även mopeder, motorcyklar, traktorer, skotrar, båtar med mera är välkommet.
Attitude motorclub är inte knutet till något samfund eller kyrka, utan är helt oberoende. All verksamhet bedrivs ideellt.
Vi vill hålla den kristna profileringen tydlig i klubben.
Klubben bildades under våren 2001.
Vi har i dagsläget ca 500 medlemmar.
Intressant kommentar Gunilla. Har personligen min favoritintresse att
åka rakt fram.
Nu varit med lite i folkrace sammanhang. Underbar sociala tillställningar.
Inga bilar att visa utåt , men kul verkar det vara.
Jag har lite förslag på forumets uppbyggnad.kardanaxel skrev: Så använd denna tråden för att kläcka idéer på hur vi ska få in fler intresseområden i klubben och vad just du saknar i klubben. Behöver vi fler forumämnen tex eller hur ska klubben ta vara bättre på intresset?
Istället för:
#Motorsnack
#Teknik
Så skulle vi kunna ha det lite mer som så här:
#Motor och motorstyrning
#Chassi, bromsar och transmission
#Utseende och styling
#Ljud och elektricitet
#Verkstäder, försäkringar och köpråd
#Foto & Film
Nu har jag snott detta exemplet från STCS-forum, men jag tycker det är en bra uppdelning. På det sättet hamnar inte allt under "motorsnack"
-
- Legend!
-
- Dunderpostare!
Men många ämnen går sjukt offtopic, så man vet itne vad det blir av dem tråden man går in på. Denna är ju ett bra exempel. Rubriken säger ju inte att vi pratar det vi gör nu.Andreas K skrev:Med tanke på mängden inlägg skulle det i princip räcka med en kategori för inläggen...
Har man det väl uppdelat så blir det kanske mer "kvallité" på trådarna?
Det har pratats lite om fler avdelningar, men i dagsläget så känns det inte aktuellt då det inte blir förmycket inlägg någonstans.
Att endel trådar sedan uratar och handlar om annat tycker jag inte gör någonting. Övergår det till någonting helt annat så får man helt enkelt göra som herr båge gjorde med denna tråden. Än så är inte forummet så stort att vi behöver strukturera att till punkt och pricka.
Att endel trådar sedan uratar och handlar om annat tycker jag inte gör någonting. Övergår det till någonting helt annat så får man helt enkelt göra som herr båge gjorde med denna tråden. Än så är inte forummet så stort att vi behöver strukturera att till punkt och pricka.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Visst misstolkade du mig, jag menar bara att själva definitionen kanske borde ses över. Raktframåkar-folket är inte de som gillar/kör dragracing. Det är, som jag ser det, de som kör raktfram stenhårt, men sen inte IDS göra något mer, företrädesvis på allmän väg....kanske är lite för invecklad....Reco skrev:Tro mig, det finns de som gillar att svänga som kör som rikspuckon också.Elias skrev: DOCK kan jag säga att jag förstår uttrycket. Rakt-fram-åka har mer att göra med de som kör som rikspuckon mellan rödljusen och sen in på macken, Maccen eller Max (välj och vraka) för att sitta och suga i sig en milkshake och snacka skit i tre timmar.
Hoppas jag någon gång i livet får tillfälle att ha en en egen bil för något av de första ändamålen. För det sista behövs: En bil, inga IQ och ett rödljus.
Att peka ut de som gillar "raktframåka" som en grupp som är mer rikspuckon i trafiken än några andra är verkligen bara onödigt och ogrundat!
Så jag hoppas att jag misstolkade dig!
För övrigt så är jag, och har alltid varit, galet imponerad över team RFC!
Det går inte bara fort, det går ödmjukt, och det gillar jag skarpt!
Jaja...puss på er, både raktframifrån och på sidan...