Försäkringar

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Försäkringar

Inlägg av Fibban »

Sålde min Nissan 200sx s14a för ett tag sedan och letar nu ny sommar/lek bil. Har tittat lite svagt på M3 e36. Saken är bara den att de kostar svinet att försäkra. Betalade ca 6k för Nissan och M3an skulle kosta 11400:- trots all min bonus och rabatter. Verkar som M3 folk inte gör annat än att krocka :P
Frågade då om entusiast föräkring på länsförsäkringar.
Då sa de att kraven va sådana att:
*Bilen skall förvaras i godkännt garage (Max 4st bilar i garaget) detta uppfyller jag.
*Bilen får inte framföras i dagligt bruk och inte mer än 500mil/år (Detta uppfyller jag eftersom vi har en bruksbil och endast kör denna bil på helger och till några bilträffar/sommar)
*Bilen skall besiktigas av försäkringsbolaget, via foto som det lät. (Bör inte vara några som hellst problem)
*Självrisken är 4% av ett basbelåpp vilket inte blir särskilt mycke.

Denna försäkring skulle kosta mig 1146:-/år för en M3 e36 -94 till skillnad från 11400:- som en vanlig försäkring kostar.
Otroligt bra, alltså endast 10% av kostanaden.

Någon som har sådan försäkring eller kommit i kontakt med det tidigare?

Vad tror ni om denna bil annars?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47288
Eller har ni något annat bra tips på bil som hellst inte kostar mer än 100k
Har funderat på många bilar så som, M3, 200sx, evo, impresa, skyline, rx7 m.m. m.m.
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag betalar 385 kr/helår för min traktor.

På tal om försäkringar.

:mhihi:
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

bilen du länkar till ringde jag på i höstas när jag köpte m3 så han kan inte haft den länge, då var de lite andra fälgar och ingen bur.. men priset var 80 000kr då... verkar fin annars.....
Robert Gustafsson
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Kolla med Dina försäkringar. Billigaste jag hittade till min bil. Men du får nog ringa, skulle kolla på deras sida vad en M3E36 skulle kosta.. Fick detta svaret:
Vi har särskilda restriktioner för denna typ av fordon. Vänligen kontakta vår kundtjänst
Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Mats J »

Jag fick bra pris på modernaförsäkringar men det beror på vilken bil man har om dom ger vettiga priser. Men det är ju värt att kolla. Entusiastförsäkring känns ändå lite begränsande, får man ha bilen på semestern då?

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Jag vill igen tipsa om www.atava.se
Lite annorlunda och ofta billigt.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Helt klart är att det som är billigast för en bil eller person inte behöver vara billigast för en annan.
Jag kollade Moderna nyss på min halvförsäkrade bil som idag kostar 3100kr/år. Dom ville ha 14000kr.
Atava hade inte "nödvändiga uppgifter" och kunde inte ge nån premie alls.

Fantastisk premie på Länsförsäkringar entusiast!
-692-
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Mats J skrev:Entusiastförsäkring känns ändå lite begränsande, får man ha bilen på semestern då?
Det dom sa vid första kontakten va att bilen få inte användas till dagligt bruk. Detta borde vara en ganska flytande gräns. Men jag antar att det menas att den får inte användas regelbundet som tex till och från jobbet eller ner till affären för att handla mat. Men om man tar den på semestern och är ute och finåker lite borde inte va några problem...
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Skriv svar