Handla på ebay

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

käll kriminell
Postar så det viner...

Handla på ebay

Inlägg av käll kriminell »

Tänkte bara höra om nån har bra koll på hur det funkar med tull på saker man köper från staterna? Inte hela bilar alltså utan prylar, typ ipod-adapter till min bil...
SKODA AUTO
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Jag har iofs bara handlat från Hongkong och Kanada, men aldrig betalat tull. Ofta skriver dom "Gift" på paketet.
Förmodligen för att tullen inte vågar öppna paket då? Ja, dom vill väl inte bli förgiftade...
-692-
Larsson
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Larsson »

Jag handlar endel från alla möjliga håll i vår värld, om jag inte minns fel är den ingen tull om det inte kostar över $100.
Nu är jag inte hundra säker, men jag tror det.
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Det hänger lite på vad man skickar med för fraktbolag. Vet att DHL, UPS och FedEx har kontrakt som gör att man ALLTID får betala tull och moms (kom i går att det även gäller på frakten) Har beställt endel senaste åren och alltid fått betala tull och moms, har mest varit kläder och sånt som ändå blir ca 1/4 av priset... Det ska inte finnas någon gräns men kommer det två paket samtidigt som värdet är 100 på det ena och 1000 på det andra så kan man ju gissa vilket dom väljer, Det gäller att ha lite tur eller vad man ska kalla det...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Josef skrev:Det hänger lite på vad man skickar med för fraktbolag. Vet att DHL, UPS och FedEx har kontrakt som gör att man ALLTID får betala tull och moms (kom i går att det även gäller på frakten) Har beställt endel senaste åren och alltid fått betala tull och moms, har mest varit kläder och sånt som ändå blir ca 1/4 av priset... Det ska inte finnas någon gräns men kommer det två paket samtidigt som värdet är 100 på det ena och 1000 på det andra så kan man ju gissa vilket dom väljer, Det gäller att ha lite tur eller vad man ska kalla det...

När jag köpte min fram å bak lykter så skicka dom det med FedEX har inte betalat någon tull :roll:

Annars är det väl allt över 500:- som man tullar för ? Så det stämmer väl med ca 100$
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

När man köper lite dyrare grejor så kan man räkna på ungefär 9;50 - 10kr dollarn. Då ingår moms och tullavgifterna. Har man tur så kollar dom inte o då blir de billigare!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Nu senaste beställningen vi gjorde så skickades det med FedEx och då kom det en faktura lite drygt en månad efter att paketet kommit. Tidigare har vi alltid fått betala direkt när man hämtar men inte denna gång.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Skriv svar