Förlåt. Men ja blev en i mängden. En som inte kan ta egna beslut. Som köper vad alla andra har.
Det blev en pendlar-/stekar-bil häromdan. En fräck liten vagn, med om möjligt mindre motor.
Det första som ska göras med den är att öka på stekarfaktorn lite, genom att uppgradra stäreon lite. Nån som vet hur i allsindar man får loss delar av inredningen, för att dra kablar? Vågar ju inte bända i nåt.
Nån som har nån mer idé på vad man kan göra med en sån här? Har kikat lite på fälgar, men det är lite mycket peng i nuläget.
Hjerpe skrev: Nån som vet hur i allsindar man får loss delar av inredningen, för att dra kablar? Vågar ju inte bända i nåt.
Nån som har nån mer idé på vad man kan göra med en sån här? Har kikat lite på fälgar, men det är lite mycket peng i nuläget.
Grattis till en bra bil! Stor skillnad mot att köra Volvo eller Opel.... (även om det är bra bilar det med...)
Jag antar att "svågern" har haft ett finger med i spelet eftersom det blev BMW för dig med
Sitter batteriet fram eller bak i den? (fram antar jag)
I min 320 som jag hade tidigare satt batteriet bak så man slapp dra strömkabel genom bilen.
Slutsteget hade högnivåingång så signalen plockade jag från bakhögtalarna och styrkabeln kopplade jag på en baklampa så slutsteget slogs på när lyset tänds.
Inte en enda kabel behövdes dras genom bilen
Grattis. När jag hade min E46 så köpte jag DLS slutsteg därför att dom låter bra. Men även för att dom har en högnivåingång med autostart. Dvs man behöver inte koppla nån remote överhuvudtaget. Bara att tjuvkoppla på bakhögtalarnas kablar under hatthyllan. Jag har kvar slutstegen om du vill handla lite billigare än nytt.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas skrev:Jag antar att "svågern" har haft ett finger med i spelet eftersom det blev BMW för dig med
Du har så rätt så... Köpte'n faktiskt av honom...
Den har batteriet i fram, ja. Alltså måste jag dra en pluskabel. Och då passar ja lika gärna på att dra lågnivåer med, för stereon har separata styrningar för slutsteg (frekvenser och volymer). Blir lite smidigare att justera ljudet då. Många skivor är ju så olika "equalizade". För att inte tala om radio!! Död åt de kommersiella kanlerna! (oj, nu brusade jag upp)
Och Samuel, tror ja kör med mitt gamla kärnkraftverk. Iallafall till att börja med.
Har kommit på en sak som måste åtgärdas... Har tyckt att det sett knepigt ut hela tiden, men visste inte att det gick att göra någonting åt det. Baklysena ser ju rätt märkliga ut. Vitt backljus i "mitten" på luckan, och blinkersen "längst upp". hmm... vorfor?
Men hittade baklampor som har en rak vit linje. Undra varför det inte var så från början...
(och om nån tycker att ja smutskastar BMW nu, så är det precis vad ja gör!)
Hehe.. just det! så var det ja...
Kom även på att framblinkersena inte riktigt ser ut att höra hemma... de är alldeles för vita... det blir en sak till att at tag i...
Hjerpe skrev:Har kommit på en sak som måste åtgärdas... Har tyckt att det sett knepigt ut hela tiden, men visste inte att det gick att göra någonting åt det. Baklysena ser ju rätt märkliga ut. Vitt backljus i "mitten" på luckan, och blinkersen "längst upp". hmm... vorfor?
Men hittade baklampor som har en rak vit linje. Undra varför det inte var så från början...
(och om nån tycker att ja smutskastar BMW nu, så är det precis vad ja gör!)
De med blinkersen "på mitten" är från den faceliftade som kom -02, men visst är de snyggare än de med blinkersen längst upp.
Närskådade din pärla på Fagerhults parkering igår. Den såg ju kanonfin ut!
Jodå, den går som den ska... Men det känns att man har haft den ett tag nu... ska nog sälja den inom en rimlig framtid.
Har förresten fikzat till det där med lamporna fram och bak för ett tag sen... ser aningen bättre ut nu. Ska se om ja kan få nån bild på detta.. eller ritar nåt i paint.. eller skiter i det helt å hållet. Det kanske är lika bra.
Jodå, den går som den ska... Men det känns att man har haft den ett tag nu... ska nog sälja den inom en rimlig framtid.
Har förresten fikzat till det där med lamporna fram och bak för ett tag sen... ser aningen bättre ut nu. Ska se om ja kan få nån bild på detta.. eller ritar nåt i paint.. eller skiter i det helt å hållet. Det kanske är lika bra.
nej skit inte i det... men köp Impala....
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Har gjort en 180, och ska inte sälja bilen längre.
(Om inte "peacerich" har blivit lite rikare, förstås )
I måndags drogs det nya bromsrör från... hmm... "anti-spinna-loss-grejen" ut till bakhjulen. Det var lite halvmeckigt faktiskt. Fick riva ur halva motorrummet (kändes det som) för att komma åt främre änden på rören. Sen är det ju tur att de har trasslat in rören i alla möjliga knepinga grejer under bilen. Annars hade det ju nästan varit smidigt.
Så nu står bilen på lyften och väntar på nya bromsslangar bak.
Så... nu har det gått ytterligare ett år...
Och titta vad jag hittade i skogen!
Ena Dubbel-ve!
På måndag ska den in för byte av framruta. Och på fredag nästa vecka ska den in för beskitning-K! Undra hur det slutar.
Den har ju en vana att klara sig bra. Fast den blir ju inte nyare för varje år, så det återstår att se...
Nämnde jag att den är till salu? änna... änna...
I fredags besiktigades bil. Mannen gillade inte riktigt vänstra främre spindelleden.. inte heller gillade han att vänstra främre krängningshämmarstaget gått av.
Jo... ja besket ju bil i skôvde, så det var bara att svänga in nextgårds och hämta grejjer.
Sen var det bara att dra till tåga-center och käka lite palt och dra igång med att smi. Ja hade ju tatt ledigt hele dan' till Dubbel-vens äro.
Det var ju nåt lite bekymmer att få dän länkarmen! Men med kofot, svett, mutta-spräcka, svett och slägga, så var den där med en tre-fyra slag. Det ville sig ju så illa att ja var tvungen att byta hele länkarm för å få en ny spindel. Ja tycker att det verkar så märkligt...
Om man har en BMW så finns det typ 4st olika typer av upphängningar till framvagnen, på samma modell och år. Men om man åker volvo 240 så passar allt från 1975-1993 oavsett modell... plus att man i regel har allt liggandes bakom garaget. Och har man inte det, så har grannen det.
jaja.. det om det... Sen var det ju krängningshämmarstaget...
Det visade sig ju att hele kulan hade trillat ur. Och när jag noterat detta, och tittade lite närmare så började jag ana oro.
Sedan fylldes mitt hjärta av misströstan och världsförakt. DEN VAR I PLAST!
Bah... ja bytte skiten iallafall...
Så nu känns bilen helt solid och stiff. Det verkar t.o.m. som om bilen skärpt till sig vad det gäller AC'n också. Nu kyler den fullt hele ti'n.
Nämnde ja att ja bytt framruta?
Hejdlöst va gött det är att köra i motljus! Det räcker att fälla ner solskyddet nu. Ja behöver inte ens dra ner sidorutan och ta på mig "ray the ban", och kika ut genom rutan längre.