Jodå... då var det dags å byta skärm igen... å kanske lite till...
Eller rättare sagt, byta ganska mycket. Blir nog te å åka te Kjell för te å köpa lôss en sjättedels opel...
Ska tvätta av den å släpa in den i Tåga-Center å se vad som behöver bytas den här gången...
Karlsson skrev:Sätt upp ett arbetsschema så ska jag betala med min svett...
Bara svett?
Är det inte blod, svett och tårar som gäller om den ska i trafik igen?
Då känner du inte till Tåga-Center GMBH. De förvandlar utan att blinka en Sirapsflaska till en banracer som gör 5blankt runt ringen...
När du ändå antagligen måste byta innerskärm...bredda ut det, så du får i en MV6 till nästa säsong.....klarade fälgen sig? surt annars... förresten, du har inte krökt veven eller nåt vitalt?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Fälgen är lite knäckt, men jag har en likadan liggande. Silverfärgad iofs men det gör väl inget.
Det var för övrigt punka på tre däck när vi hämtade bilen igår kväll, lite segt att vinscha upp den på släpet.
Höger framhjul pekar ju lite tokigt och svarar inte på tilltal från ratten heller så det underlättade inte precis.
Motorn klarade sig helskinnad men det verkar som om nån soppaslang är klämd eller nåt för den ville inte starta efter smällen. Båda kylarna är täta iaf, så man slipper ju klabba med vatten och olja.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Man skulle kunna tro att bilen ser ut så här....
Men det gör den inte... Den ser nästan helt normal ut. Lite sne bara. Det enda som ska göras nu, är att dra lite mer i en framhjulet... Sitter fortfarande lite för långt bak. Sen ska oljekylet hitta en ny plats i fronten... Sen vette spörrs om det är nåt mer... Nästan klart asså!
Nu är det dags att skriva in Rekylen i boken för de fallna slagskämparna.
Rev ur motorin och diff igår... och idag ska den iväg till T'Kjell, om han ämnar ha öppet.
För att hålla eventuella mekarspioner borta från all innovativ och högteknologisk utrustning som bilen innehåller, så gjordes en skenmanöver.
Puttade in den i ett träd helt enkelt.
Skrämmande att se hur hård bilen inte är...
En kaross är ju bara ett skal.
Motor, växellåda och bakaxel går att applicera på ganska många Opelmodeller utan större modifikationer, nu gäller det bara att övertyga unge herr Hjerpe att skaffa sig en C-Kadääät igen!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Färden till skroten började (för min del) med två sekunders förvåning. Detta följdes 15 minuters asgarv, hosta och kramp i magen, för att sedan tona ut i ett leende resten av färden.
Farbror Nils (som satt i den bogserade Rekylen) fick sitta och tok-ratta som ett svin, samtidigt som det var näst intill konstant däcktjut. Framvagnen hade inte riktigt optimal inställning, plus att det inte satt nån diff i bakaxeln. Så det gick nåt alldeles enastående att försöka få bilen att åka rätt fram, när inte något av hjulen pekade i färdriktiningen... Kan ju nämna som kuriosa att däcken var gänskä sneslitna, och det luktade rätt gôtt när vi anlände till T'Kjell.
Njutbar sorti.