Hej!
Köpte mig en fin golf3 95:a som snart gått 11 000 mil.
Så den är rätt fin och inte direkt nån rost o tala om.
Nu är det som så att ja har upptäckt en mindre swimmingpool på höger sidan vid framför baksätet. Och Jag blir inte klok på hur det kommer in.
Tycker inte mig se att det har kommit in via dörren för då tycker jag de borde varit blött omkring dörren med.
Nån som har erfarenhet?
Har iofs inte varit under bilen o kollar men har lite svårt o tro de skulle vara hål i golvet... eller så är de precis så de är.
Så har nån erfarenhet så blir ja glad!
Vatten på vänster bakgolv i en golf3?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Vatten på vänster bakgolv i en golf3?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
När man hör orden "golf" och "vatten på golvet" finns det nästan bara en sak, -dörrarna! Det låter helt omöjligt, men det har varit samma konstruktion av dörrarna sen -76 när första golfen kom fram till att golf 4an kom.
Ta bort dörrsidorna och kolla så att plasten mellan dörrsidan och innanmätet inte är trasig eller vikt fel, det är stor risk att vattnet kommer den vägen.
Den andra, lite mer ovanliga, orsaken är att dräneringshålen i baljan under vindrutetorkarna är tilltäppta. När det regnar mycket blir det en liten pool där som letar sig in genom torpedväggen där elkablarna och vajrarna går och vidare under mattorna till golvet. Om jag minns rätt sitter bakgolvet och framgolvet ihop med längsgående vågmönster, vilket gör att vattnet kan rinna fram och tillbaka som det vill.
Om det inte är nån av de två måste det nästan vara takluckans dränering... eller att någon råkat tappa en hink vatten inne i bilen... ;D
/Petrus
Ta bort dörrsidorna och kolla så att plasten mellan dörrsidan och innanmätet inte är trasig eller vikt fel, det är stor risk att vattnet kommer den vägen.
Den andra, lite mer ovanliga, orsaken är att dräneringshålen i baljan under vindrutetorkarna är tilltäppta. När det regnar mycket blir det en liten pool där som letar sig in genom torpedväggen där elkablarna och vajrarna går och vidare under mattorna till golvet. Om jag minns rätt sitter bakgolvet och framgolvet ihop med längsgående vågmönster, vilket gör att vattnet kan rinna fram och tillbaka som det vill.
Om det inte är nån av de två måste det nästan vara takluckans dränering... eller att någon råkat tappa en hink vatten inne i bilen... ;D
/Petrus
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
-
- Gör inte annat än skriver...
nej så därifrån är de inte..Samuel Lindkvist skrev:Har den taklucka?
Har haft bilen stående o cyklat lite mer nu, tog den dock precis och hittade en flaska flytande ibak..

Så det borde inte vara golvet heller..
Men petrus tips ska kollas upp så fort jag hinner, jag gissar nog på dräneringen vid vindrututetorkarna.. de känns lite som de kunde vara det..
Var grymt skitigt där när ja kolla luftfiltret..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Nu har jag nog hittat felet.- Dräneringshålen är typ görstora så de var det inte. Däremot drog jag en pluskabel för slutsteg ungefär när det började läcka. Det slog mig idag. Denna drog jkag igenom en gummiplugg men det har nog inte tätat så bra som jag trodde det skulle göra. Så nu är det mängder med blå silikon där. tog bort en stol o lite smått mögliga isoleringsmattor som fick sig en omgång med hettryckstvätten. Plocka bort en stol så ja ser de torkar upp o inte kommer in mer vatten.
Verkar inte komma in nåt via dörrarna heller vad jag kunde se...
Med årstidens väder borde de visa sig rätt snart om de stämmer..
Hoppas!
Verkar inte komma in nåt via dörrarna heller vad jag kunde se...
Med årstidens väder borde de visa sig rätt snart om de stämmer..
Hoppas!

David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03