Köpte mig ena Golf häromdan.
Den ska väl i huvudsak få agera transportmedel till och från jobbet.
Men ja antar att den även får vara nån form av måltavla för viss form av terapiarbete och dumma idéer.
Har en svag misstanke om att ja kommer för te å skriva nåt här, om ja skulle orka ta tag i å göra nåt ve kriget.
Kolvuppstudsarmekanismen är en förkrigskonstrukion bestående av en fyra-raders in-line-vev. Denna förflyttar kolvarna i en rät linje upp och ner.
nä... det är ju en Gt. Eller som en golf-frälst jobbarkompis säger. Det är en Gti utan motor. Med andra ord en 1,8 på 90 sura Hk.
Förra ägaren orkade inte laga avgasningsanläggningen, så han sålde skiten för skit och inget. Så det som står närmast på dagordningen (vad det gäller denna bilen) är att fixa te flexbiten innan katten....
Laga, tanka, kör är mitt tips när det gäller denna bilens framtid.
Ser iofs att den har fyrbultade fälgar, sugen på att köpa en uppsättning OZ 17" med blankslitna R-däck? Änna? Änna?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Laga, tanka, kör är mitt tips när det gäller denna bilens framtid.
Ser iofs att den har fyrbultade fälgar, sugen på att köpa en uppsättning OZ 17" med blankslitna R-däck? Änna? Änna?
Har svetsat dit en ny "flexbit" på avgasningsanläggningen, Bytt termostat (med allt vad det visade sig innebära på en sån här maskin), lirkat lite i bromsoken bak, bytt till sommarbäck, bytt ett bromsrör och besiktigat bil'n.
Med lyckat resultat.
Det som står på önskelistan nu är en bagagelucka. Någon som har en liggandes? Min är så hejdlöst rostig att man nog bör gå nån form av ingenjörsutbildning innan man försöker sig på att få tillbaka "öppningsknappen" till sin ursprungliga position.
Annars är det allmän rekonditionering på gång... den är ju inte så illa fräsh asså...
Idag ställdes bilakräket av. Den ska få genomgå en mindre reinkarnation innan den ska få tillfälle att leva vidare. Förhoppningsvis i någon annans ägo.
Har insett att det inte går att få tag i nån baklucka som kostar mindre än själva bilen... så det blir att plocka loss den bakluckan som sitter på, och svetsa ihjäl sig på den istället.