Eftersnack: På stan 10/4-09
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
Eftersnack: På stan 10/4-09
Aktiva poliser, aktiva differentialer, tja, hur ska man kortfatta kvällen? Väldigt angenäm. Helt enkelt. Bilder, eller historier från kvällen?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Postare
Ja vad ska man säga. Polisen skingrade ju alla. Det började bra uppe på coop, det var mycket folk som gick runt och en del stannade till och pratade lite tog en kaffe och även en bibel. Men sen skulle årdningsmakten dra sitt strå till stacken och folket börjar lämna. En del åker till maxi en del inte. Efter det upplevde i alla fall jag att det inte blev riktigt lika bra. Just i att kunna för medla biblar. Men jag ser det så som att hade vi bara delat ut en enda bibel så hade det varit värt det, dom som fick en bibel har nu en skans att ta till sig budskapet om jesus kristus. Och det är ju därför vi gör det här. I
-
- Legend!
- Kontakt:
Från Blockets nyhetsida:
Bilhuliganer skrämde kunder
Jönköping 12 apr 10:36
Polisen fick på lördagseftermiddagen spärra av parkeringen vid Coop vid A6 i Jönköping, uppger SR Jönköping.
Anledningen var att ett gäng bilburna bråkstakar for runt och härjade, och skrämde kunder på coopparkeringen. Avspärrningen medförde att bildrullarna flyttade till parkeringen på andra sidan vägen.
Stundtals var det bråkigt, när polisen försökte upprätthålla ordningen bland dem som samlats med sina bilar på parkeringen.
Bilhuliganer skrämde kunder
Jönköping 12 apr 10:36
Polisen fick på lördagseftermiddagen spärra av parkeringen vid Coop vid A6 i Jönköping, uppger SR Jönköping.
Anledningen var att ett gäng bilburna bråkstakar for runt och härjade, och skrämde kunder på coopparkeringen. Avspärrningen medförde att bildrullarna flyttade till parkeringen på andra sidan vägen.
Stundtals var det bråkigt, när polisen försökte upprätthålla ordningen bland dem som samlats med sina bilar på parkeringen.
-
- Styrelseledamot
ok, ok... nu lugnar vi ner oss....
Här kommer en tolkning av ovanstående inlägg från ett helt ovetande håll...
Martin Oljefeldt:
Ok. Bängen trålar och pôjka bränner däck.
Erik Almhill:
Hmm... Snuta' kommer å vräker hela skiten. Ni lyckas dela ut två biblar, men det hade varit bättre att ge bort EN. Sen åker ni till maxi.. men inte alla.
Daniel Båge:
Det är gôtt när snuta' har dubbla baslådor. Hoppas han inser sina brister efter att ha läst Guds ord.
Martin:
Verkar inte bättre...
Maccan:
Var det ni? Ja, själv tyckte jag att JAG var radikal...
Adolf:
ok... ja gillar båda bröderna... Samuel eller Robert. Ser inte vem det är på bilderna. Men att hänga ut honom för att ja bôrnat upp hele IKEA-parkeringen känns lite väl vulgärt för attitudeforumet?
Som sagt... detta är en helt fri tolkning av vad som hänt i helgen... Ja sätter helst inte min fot i småland på lediga stunder... (undantaget besök hos Carter)
Så berätta gärna vad som hände i Jönköping i påsk.
Puss å gonatt.
Här kommer en tolkning av ovanstående inlägg från ett helt ovetande håll...
Martin Oljefeldt:
Ok. Bängen trålar och pôjka bränner däck.
Erik Almhill:
Hmm... Snuta' kommer å vräker hela skiten. Ni lyckas dela ut två biblar, men det hade varit bättre att ge bort EN. Sen åker ni till maxi.. men inte alla.
Daniel Båge:
Det är gôtt när snuta' har dubbla baslådor. Hoppas han inser sina brister efter att ha läst Guds ord.
Martin:
Verkar inte bättre...
Maccan:
Var det ni? Ja, själv tyckte jag att JAG var radikal...
Adolf:
ok... ja gillar båda bröderna... Samuel eller Robert. Ser inte vem det är på bilderna. Men att hänga ut honom för att ja bôrnat upp hele IKEA-parkeringen känns lite väl vulgärt för attitudeforumet?
Som sagt... detta är en helt fri tolkning av vad som hänt i helgen... Ja sätter helst inte min fot i småland på lediga stunder... (undantaget besök hos Carter)
Så berätta gärna vad som hände i Jönköping i påsk.
Puss å gonatt.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
INTE?!?!Karlsson skrev:Men lille Thomas, jag bor inte i Småland
osh... skit och...
psst... vart ligger fagerhult? kom igen nu.. ligger det i småland? (snälla)
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Gränsen går strax norr om Bankeryd, så du måste gilla Fagerhult.Hjerpe skrev:INTE?!?!Karlsson skrev:Men lille Thomas, jag bor inte i Småland
osh... skit och...
psst... vart ligger fagerhult? kom igen nu.. ligger det i småland? (snälla)
Tyväääärrr...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Gör inte annat än skriver...
Fredag kväll:
Vet inte riktigt vad som hände innan vi samlades på Coop. Men där var vi kanske runt 19:00. Där parkerades bilarna, kanske 5-6 stycken från klubben, och en pickup körd av Sturesson, med biblar och kaffe på. Kaffet i termos... Sen burnade en del bilar, och resten stod och funderade på varför det blev svarta märken i marken, och ljög om sina allmäna kunskaper om konstiga förbränningsmotorer.
Lördagkväll:
Då var jag inte närvarande, men hörde att det var fullt ös, tills det urartade och polisen sa stopp, och då flyttade sig bilarna en stund, (men förarna stannade?)... Nejdå, det är nog bättre nån annan förklarar lördagen.
Söndag:
Coop mellan 22:15 och 23:00 inträffade följande på Coop-parkeringen. En Pickup med V8 brände lite däck, en Van dunkade musik till resten av åskådarna och div Volvos orsakde yrsel och div. rök. Om det hände mer i stan så vet jag inget om det.
Så har helgen varit, med viss risk för sinnesförvirring av mig.
Vet inte riktigt vad som hände innan vi samlades på Coop. Men där var vi kanske runt 19:00. Där parkerades bilarna, kanske 5-6 stycken från klubben, och en pickup körd av Sturesson, med biblar och kaffe på. Kaffet i termos... Sen burnade en del bilar, och resten stod och funderade på varför det blev svarta märken i marken, och ljög om sina allmäna kunskaper om konstiga förbränningsmotorer.
Lördagkväll:
Då var jag inte närvarande, men hörde att det var fullt ös, tills det urartade och polisen sa stopp, och då flyttade sig bilarna en stund, (men förarna stannade?)... Nejdå, det är nog bättre nån annan förklarar lördagen.
Söndag:
Coop mellan 22:15 och 23:00 inträffade följande på Coop-parkeringen. En Pickup med V8 brände lite däck, en Van dunkade musik till resten av åskådarna och div Volvos orsakde yrsel och div. rök. Om det hände mer i stan så vet jag inget om det.
Så har helgen varit, med viss risk för sinnesförvirring av mig.

Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Jag tar på mig allt burnande under lördag kvällen
.. på fredag kvällen kan jag tyvär inte ta på mig det så jag var på kalas....
var bara ute på lördagkvällen och då var det väldigt livat med, poliser som visade sin makt och mycket fulla volvo raggare. Tyvär ledde väl att det inte fanns någon bra stans att sladda (som det gjorts innan på stora coop parkeringen) att det var lite osäkert och folk stog väldigt nära sladdande bilar.. tråkigt att folk kastar saker på polisen... dom blir väl aldrig trevligare för det.

var bara ute på lördagkvällen och då var det väldigt livat med, poliser som visade sin makt och mycket fulla volvo raggare. Tyvär ledde väl att det inte fanns någon bra stans att sladda (som det gjorts innan på stora coop parkeringen) att det var lite osäkert och folk stog väldigt nära sladdande bilar.. tråkigt att folk kastar saker på polisen... dom blir väl aldrig trevligare för det.
Robert Gustafsson
Jag stog på mässan på fredagen, och jag har aldrig innan mött så mycket positiva människor.
Många bläddrade nyfiket i Motorbiblen, och sedan när de insåg att det var en riktig bibel så vart de häpna.
När de sedan fick reda på att den var gratis så blev de glada.
Senare på kvällen hade jag ju äran att ge Länsman en bibel att lägga i fikarummet.
-Den här kan du få, så du lär dig nå´t, sa jag.
-Tror du inte jag kan allt eller, sa den överspännda jönköpingspolisen.
Överlag en trevlig helg.
Tack och en stor eloge till alla som lagt ner mycket tid och energi på att göra klubbens medverkan möjlig!
Många bläddrade nyfiket i Motorbiblen, och sedan när de insåg att det var en riktig bibel så vart de häpna.
När de sedan fick reda på att den var gratis så blev de glada.
Senare på kvällen hade jag ju äran att ge Länsman en bibel att lägga i fikarummet.
-Den här kan du få, så du lär dig nå´t, sa jag.
-Tror du inte jag kan allt eller, sa den överspännda jönköpingspolisen.
Överlag en trevlig helg.
Tack och en stor eloge till alla som lagt ner mycket tid och energi på att göra klubbens medverkan möjlig!
-
- Styrelseledamot
Lite tanklen är ju att vi inte slänger ut dem utan ger till de som verkar genuint intresserade. Just därför är det imponerande att vi delat ut så många.Adolfsson skrev: Så lite info om att dom inte kostar något kan ju va bra att ha i framtiden.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Postare
-
- Styrelseledamot
Jo det vet jag, och tycker är så det ska gå till väga med.Reco skrev:Lite tanklen är ju att vi inte slänger ut dem utan ger till de som verkar genuint intresserade. Just därför är det imponerande att vi delat ut så många.Adolfsson skrev: Så lite info om att dom inte kostar något kan ju va bra att ha i framtiden.
Men tänkte lite såhär att många tror nog att dom kostar och därför drar sig för att ta en. Men är dom intresserade så frågar dom iofs och får då svaret nej dom är gratis. Men men.... jag tycker inte det skadar med en lite lapp med ett kostar gratis på.
Verkligen inte en stor gratis att ta skylt!
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16