köpte mig en ny busbil idag. En golf GTI 16v från 87.
har redan lite roliga saker på sig så som:
HR cupkit
Golf G60 bromsar
bromskylning
golf g60 optik
omp fjäderbenstag
planer:
sittastill stolar
har en uppsättning r-däck som ska användas
lätta lite
hitta schysta gatfälgar gärna breddade plåtfälgar. fick med några styling alufälgar som inte är något för mig.
idag har jag plockat ur inredningen bak, ena hjulhuset bak var ganska dåligt så det fick svetsa igen några hål. har tagit ut ljudisoleringen under mattan, baksäte och alla stereo grejer bak. kommer nog behålla mattan i då den inte väger så mycket.
även lackat undre ögonlocket i mattsvart så det ska passa in i övriga grillen.
fick även 4 plåtfälgar som jag funderar på att bredda, annars har jag kanske några redan färdig breddade 14" på G
vågar man beställa stolar av ridetech? har lite dåliga erfarenheter av dom men dom har ju väldigt bra pris på sina "fighter" stolar.
hittat något positivt med stereo bygget i bilen då strömkablen till slutsteget borde gå att använda att flytta bak batteriet.
BOB skrev:
vågar man beställa stolar av ridetech? har lite dåliga erfarenheter av dom men dom har ju väldigt bra pris på sina "fighter" stolar.
Jag är mycket nöjd med mina sådana stolar! Jag gav 2250 kr på elmia för två årsedan. Men prisvärt är det minst sagt!
Däremot blir jag lite fundersam när jag ser hemsidan.... Kör de alltid med "utförsäljningspriser" eller är det bara nu...? De var inte på elmia i år och stämmer de prissänkningar som står på hemsidan så känns det lite konkursvarning. Men beställer du så går det väl på postförskott ändå så du tar ju ingen risk. Så kör på enligt mig
så nu har jag flyttat bak batteriet.. behöver bara en starkare säkring.
även testat r-däcken dom satt perfekt..
ny olja och filter, och märkte visst att avgassystemet behövde modifieras då det började brumma lite efter dagens testrunda,så en av mitten burkarna kommer ersättas med ett rakt rör.
beställde stolar idag mot postförskott hoppas dom kommer nu bara litar inte på det företaget. men är ju inte så många som matchar priserna på deras stolar
märkte även till min stora besvikelse att jag inte kan få på 14" fälgar på grund av g60 bromsarna så måste leta efter 15" plåtisar att bredda nu. just när jag hade hittat 8,5 tum breda 14" plåtfälgar....
BOB skrev:så nu har jag flyttat bak batteriet.. behöver bara en starkare säkring.
även testat r-däcken dom satt perfekt..
ny olja och filter, och märkte visst att avgassystemet behövde modifieras då det började brumma lite efter dagens testrunda,så en av mitten burkarna kommer ersättas med ett rakt rör.
beställde stolar idag mot postförskott hoppas dom kommer nu bara litar inte på det företaget. men är ju inte så många som matchar priserna på deras stolar
märkte även till min stora besvikelse att jag inte kan få på 14" fälgar på grund av g60 bromsarna så måste leta efter 15" plåtisar att bredda nu. just när jag hade hittat 8,5 tum breda 14" plåtfälgar....
beställde senast från "företaget" i veckan...fick levererat utan problem.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
efter gårdagens ilands problem att man har för stora bromsar för 14" plåtfälgar så beställde jag idag en uppsättning ronal r10 turbo fälgar till bilen från tyskland
(Ang. möblerna så kommer det in fler i v.19 om ni kan vänta?)
Emil Edstrand
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
Maccan skrev:Vad ska du ha för däck på?
Jag har ju kört 195-45-15" på mina 7" jag haft.
Men för att få strech på däcken får man nog gå ner på 175-50-15".
vill egentligen ha 185 45 15 men tror att jag till början snålar lite och sätter på 195 50 15 som jag har hemma.. om jag inte springer på något med bättre dimension till bra pris
Adolfsson skrev:Bra val kommer bli sååå snygg nu Hur breda är fälgarna du beställt?
Men det där med smala däck på bred fälg tycker jag går lite till överdrift