LIVSGLÄDJE

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Knigth Rider
Deluxpostare!

LIVSGLÄDJE

Inlägg av Knigth Rider »

Har vuxit upp i en motointresserad familj. Började med bilbana mopedmotor på lådbil spark med motor moped motorcyckel epatraktor bil.Första bil en Toyota celka.Sedan Pontiac firebird 68a Pontiac trans am 78a. Har nu en Peugeot 406 disel som bruksbil Trans am 84a.Men har samtidigt vuxit upp i en kristen familj o en pappa som levde nära Gud o naturen. Det är jag väldigt tacksam för. Har nu familj o barn . Men har även gått igenom en del jobbigt. Tappade livsglädjen. Men efter mycket förbön från församling familj o vänner o Attitude Motorklubb så har jag fått livsglädjen tillbaka. Jag nämde ju innan att min pappa levde nära naturen. Jag känner själv att naturen har mycket styrka o kraft att ge oss. Min pappa tyckte det var intressant att titta på årsringarna efter att han tagit ner ett stort träd. För man kann se på årsringarna hur trädet har mått. När det är långt mellan årsringarna har trädet haft det jobbigt. Men när det är långt mellan årsringarna har det haft det bra. Så är det oxå med oss människor livet sätter sina spår i oss. Är därför väldigt glad att få vara med i en kristen motorklubb därman kan dela motorintesset o den kristna tron.Vill hjälpa andra människor o sprida den kärlek som Jesus gorde :D Robert arvidsson ingatorp
Knigth Rider
Deluxpostare!

Re: LIVSGLÄDJE

Inlägg av Knigth Rider »

Knigth Rider skrev:Har vuxit upp i en motointresserad familj. Började med bilbana mopedmotor på lådbil spark med motor moped motorcyckel epatraktor bil.Första bil en Toyota celka.Sedan Pontiac firebird 68a Pontiac trans am 78a. Har nu en Peugeot 406 disel som bruksbil Trans am 84a.Men har samtidigt vuxit upp i en kristen familj o en pappa som levde nära Gud o naturen. Det är jag väldigt tacksam för. Har nu familj o barn . Men har även gått igenom en del jobbigt. Tappade livsglädjen. Men efter mycket förbön från församling familj o vänner o Attitude Motorklubb så har jag fått livsglädjen tillbaka. Jag nämde ju innan att min pappa levde nära naturen. Jag känner själv att naturen har mycket styrka o kraft att ge oss. Min pappa tyckte det var intressant att titta på årsringarna efter att han tagit ner ett stort träd. För man kann se på årsringarna hur trädet har mått. När det är Tätt mellan årsringarna har trädet haft det jobbigt. Men när det är långt mellan årsringarna har det haft det bra. Så är det oxå med oss människor livet sätter sina spår i oss. Är därför väldigt glad att få vara med i en kristen motorklubb därman kan dela motorintesset o den kristna tron.Vill hjälpa andra människor o sprida den kärlek som Jesus gorde :D Robert arvidsson ingatorp
Knigth Rider
Deluxpostare!

Re: LIVSGLÄDJE

Inlägg av Knigth Rider »

Knigth Rider skrev:
Knigth Rider skrev:Har vuxit upp i en motointresserad familj. Började med bilbana mopedmotor på lådbil spark med motor moped motorcyckel epatraktor bil.Första bil en Toyota celka.Sedan Pontiac firebird 68a Pontiac trans am 78a. Har nu en Peugeot 406 disel som bruksbil Trans am 84a.Men har samtidigt vuxit upp i en kristen familj o en pappa som levde nära Gud o naturen. Det är jag väldigt tacksam för. Har nu familj o barn . Men har även gått igenom en del jobbigt. Tappade livsglädjen. Men efter mycket förbön från församling familj o vänner o Attitude Motorklubb så har jag fått livsglädjen tillbaka. Jag nämde ju innan att min pappa levde nära naturen. Jag känner själv att naturen har mycket styrka o kraft att ge oss. Min pappa tyckte det var intressant att titta på årsringarna efter att han tagit ner ett stort träd. För man kann se på årsringarna hur trädet har mått. När det är Tätt mellan årsringarna har trädet haft det jobbigt. Men när det är långt mellan årsringarna har det haft det bra. Så är det oxå med oss människor livet sätter sina spår i oss. Är därför väldigt glad att få vara med i en kristen motorklubb därman kan dela motorintesset o den kristna tron.Vill hjälpa andra människor o sprida den kärlek som Jesus gorde :D Robert arvidsson ingatorp
BER OM URSÄKT FÖR FELSKRININGEN ÄR INTE SÅ VAN ATT SKRIVA :)
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

=) Livsglädje gör allting lättare!
Martin .. Sköld
OneYet
Ultrapostare!

Inlägg av OneYet »

Det är kul att ha med dig Robert och det var intressant att ha en Pontiac som täckte hela framrutan i Eksjö!

Väl mött på fler träffar i framtiden. :D
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Becker
Superpostare!

Inlägg av Becker »

Kul att du fått livsglädjen tillbaka kan relatera till din historia. Har dock själv inte växt upp i en kristen miljö, men i tonåren blev jag placerad i fosterhem hos en älskvärd familj efter att mina föräldrar inte visste vad dom skulle ta sig till med mig. Jag har ett ganska brokigt förflutet med allt som hör till. Men tack vare att jag hamnade hos fosterfamiljen så fick jag en lite ljusare syn på livet. Jag började följa med på möten och fick en ny bekantskap och ett bättre leverne. Idag har jag god kontakt med mina föräldrar och även med min plastfamilj, det är sant som dom säger "The lord works in mysterious ways". Fortsätt gasa :racesmile
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Robert, din livsglädje smittar.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

[quote="OneYet"]Det är kul att ha med dig Robert och det var intressant att ha en Pontiac som täckte hela framrutan i Eksjö!

Väl mött på fler träffar i framtiden. :D/quote] Hadde inte tänkt att jag skulle satsa så hårt. Men fick fram lite tävlingskänsla så det gick lite brett mellan konorna :D Men som Ted Sandstätt skriver så ärt det inte bilen eller vägen som är det vicktigaste. Det är ju att äga ett gemensamt mål som vi kristna gör.. Men det var härligt att åka med dej. Med en bil som följer underlaget :lol:
Knigth Rider
Deluxpostare!

LIVSGLÄDJE

Inlägg av Knigth Rider »

Becker skrev:Kul att du fått livsglädjen tillbaka kan relatera till din historia. Har dock själv inte växt upp i en kristen miljö, men i tonåren blev jag placerad i fosterhem hos en älskvärd familj efter att mina föräldrar inte visste vad dom skulle ta sig till med mig. Jag har ett ganska brokigt förflutet med allt som hör till. Men tack vare att jag hamnade hos fosterfamiljen så fick jag en lite ljusare syn på livet. Jag började följa med på möten och fick en ny bekantskap och ett bättre leverne. Idag har jag god kontakt med mina föräldrar och även med min plastfamilj, det är sant som dom säger "The lord works in mysterious ways". Fortsätt gasa :racesmile
Tack för svar.. Intressant att läsa om din uppväxt. Det är ju så vi får lära känna varann.... Tillsamans är vi ett slagkraftigt gäng men splittrade plåckar vi inga påäng.... :blush:
Knigth Rider
Deluxpostare!

LIVSGLÄDJE

Inlägg av Knigth Rider »

Tack alla ni andra för svar :D HAR NU FÅTT ÖVA PÅ ATT SKRIVA LITE Kram till er alla. Ha det så bra tills vi syns..... Robert Arvidsson Ingatorp .
Skriv svar