Klubbtidningen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Klubbtidningen
Såg i protokollen från senaste styrelsemötena att det var snart dags för en klubbtidning. Vem håller i den? Vilka får skriva?
En annan förening som jag har varit med i lät alla som hade något vettigt att skriva i medlemsbladet plita ner några rader. Med varierande kvalitet förstås men det blev alltid roligt att läsa bladet.
Det kan t ex vara ämnen som "Så brände jag mina däck i fredags" , "Funderar kring Motor Bibeln", "En garagekväll med Karlsson" osv.
En annan förening som jag har varit med i lät alla som hade något vettigt att skriva i medlemsbladet plita ner några rader. Med varierande kvalitet förstås men det blev alltid roligt att läsa bladet.
Det kan t ex vara ämnen som "Så brände jag mina däck i fredags" , "Funderar kring Motor Bibeln", "En garagekväll med Karlsson" osv.
Re: Klubbtidningen
Det är styrelsen som ser till att det kommer ut en medlemstidning. Ofta är det vi i styrelsen som skriver också, men så behöver det verkligen inte vara. Utan vem som helt får egentligen skriva.AndersT skrev:Såg i protokollen från senaste styrelsemötena att det var snart dags för en klubbtidning. Vem håller i den? Vilka får skriva?
Det är bara att anmäla sitt intresse!
Nu är det ju lite begränsat med utrymme i tidningen, och den kommer inte ut så ofta. Så just sina däckbrännarhitsorier o liknande kanske vi få hoppa över för mer information och rapporter från och inför klubbens aktiviter och liknande.AndersT skrev: Det kan t ex vara ämnen som "Så brände jag mina däck i fredags" , "Funderar kring Motor Bibeln", "En garagekväll med Karlsson" osv.
För allt övrigt så finns det obegränsat med utrymme på vår hemsida!
Men vem vet, vi kanske har mer utrymme och fler tidningar i framtiden.
-
- Legend!
Helt OK, Iaf för den som har en vettig färgskrivare (om man kan få tidningen i färg?).Sigge skrev:Ja medlemstidning i PDF form för de som vill det tycker jag är en bra ide!!
Det spar ju klubben pengar på.
Fast det är ju alltid trevligt att få något med posten oxå som ser proffsigt ut. Dock skulle det duga att skriva ut tidningen själv idag eftersom kvalitén inte skulle bli så mycket sämre.
Det skulle var intressant med reklamblad el. dyl. i pdf som går att skriva ut i färg med en ganska snygg design. Det kan se ganska proffsigt ut om man väljer ett tjockare papper och myyycket färg. För att kunna dela ut.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Nej inte direkt. Men eft vi har så låg medlemsavgift så kan ju inte omsättningen var så stor. Alltså har vi inte pengarna att lägga på en mer påkostad medlemstidning. Men att lösa det med sponsorer är inte omöjligt.AndersT skrev: Har vi kass ekonomi?
Det är framförallt portot som kostar.AndersT skrev: Vad är det som kostar med utskicket av tidningen? Papper? Porto? Kopieringen?
Papper och tryck får vi väldigt billigt. Men portot kostar och ska man ha mer sidor så blir portot mer också.
Det låter bra.AndersT skrev: Många, däribland mig, kan kanske tänka sig att ta emot medlemstidningen som pdf?
Vi har pratat om tidigare att erbjuda det för de som vill.
Och det kommer att erbjudas.
Vi försöker även att dela ut tidningen på nån träff till de som är där för att hålla nere portot. Om det passar med nån träff såklart.
Jag tycker att vi behöver fler sponsorer. Dom kunde få ha sin logga i tidningen.BMW Samuel skrev:Jasså?Mae skrev:Man kan ju alltid utöka tidningen.....
Vem ska betala det?
Höja medlemsavgiften? Sponsorer?
På tal om sponsring! Vem har hand om det? Det hade varit kul om vi hade haft rabbat på tex BSR.
/Mae
-
- Legend!
- Kontakt:
Om jag inte minns fel så är det allas våran Sturesson som är klubbens sponsor-ansvarige. Nu har han ju även lite andra åtaganden så sponsor-biten kanske inte blir prioriterad jämt.Mae skrev: På tal om sponsring! Vem har hand om det?
Men är det nån som sitter inne på bra kontakter för ev sponsring så kolla gärna upp det, eller tipsa Sture.
Ang klubbtidning så är det ju väldigt välkommet med mer skrivna reportage om träffarna som vi kan lägga ut på hemsidan tillsammans med bilderna som vi har från det vi gjort. Så blir det lite mer tidnings-text av hemsidan med, och den kan ju va betydligt mer aktuell och snabbare.
-
- Legend!
- Kontakt:
... byt bil då...Mae skrev:Jättelätt att trimma på en firma som inte saluför trimmsatser till det bilmärke man har.Porsche Daniel skrev:Vi är sponsrade av Chip Center. Trimma där!Mae skrev: På tal om sponsring! Vem har hand om det? Det hade varit kul om vi hade haft rabbat på tex BSR.
/Mae![]()

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport