Var o kika på ett möjligt objekt igår, en vit 4 dörrars 323:a från 85. Bilen har gått typ 20 000 mil precis. Ägaren har bytt tändkablar, fördelarlock o rotor o sånt rätt nyss. Likaså är avgassystemet nytt. Jämfört med min 320 är den betydligt mindre rostig, lite svetsjobb behövs i bak vid nummerplåtsbelysningen samt snett vänster under vänster ljuse.. Runt skarven till skärmen typ. Skärmkanter runt om ser helt okay ut.
Problemet då, vi starta upp den igår o den lät bra, ticka inte nåt direkt. Dock hoppa den aldrig igång på mer än 5 burkar. Han som hade den gissade på att nån spridare hade satt sig. Händer de så bara? Annars är de ju ingen katt på den så det gick fint o baktända!

Problem två var att kopplingen inte tog alls när man koppla ned. Han sa att det var nån slags cylinder eller nåt som hade hängt sig. Han påstod de kunde hända så.. Den skulle visst kosta typ 2-300 den satsen o byta.. annars kunde man förmodligen knacka på nåt underifrån.. Så vad jag förstod så var de inte själva kopplingen utan mer styrningen av den så att säga. Nån som vet hur den funkar??
Inredningen såg väl okay ut..
Jag fick ned den till 3 tusen.. motvilligt från hans sida.. Kanske kanske skulle även 2500 gå.. men man blir ju ändå lite tveksam.. är ju bara student än så kosingen flödar ju inte precis. Sen är man ju såååååå ekonomisk med så de nästan blir löjligt.. men vad tror ni om motorn o kopplingen?