Kan berätta att denna bil ägdes av en jobbarkompis till mig 98-99 och jag fick en dag komma ner i garaget och titta på den och blev kär i den direkt, man bara kännde kraften och hans historier om hur brutal den är och skön att köra etsade sig fast.
För ca 2år sedan så satt vi en dag på jobbet och pratade om gammla bilar och vi kom ihåg denna och bestämmde oss för att leta up den och fann den i surahammar, jag vart nyfiken och ville se om den var till salu och ringde up killen och han pratade på om sitt Turboprojekt och vad han hadde för planer för den och den var absolut ej till salu.
Ett halvår senare läste vi i tidningen om en kille som döt i cancer och kännde igen namnet att det var han, man kännde sig lite ful när man diksuterade vad som skulle hända med bilen och känndes verkligen ej rätt att ringa hans sambo och fråga så lät det vara.
För några månader sedan blev suget stort igen efter en B6 och fanns några på blocket till salu men priserna är höga och pengarna för få så fick lägga ner det igen.
Men så dök denna bilen up på blocket och min jobbarkompis kännde igen den, jag ringde up han och han kände killen som döt lite på håll och hadde köp den av sambon men ej fixat mycket med den, så bara ringa banken och idag blev allt klart och hämtar den på Söndag och motorn veckan efter.
Ibland blir Bil livet ruskigt inveklat och roligt