
Hur som helst, Caddy dieseln visade sig vara i bra skick, så när som på att den var....ful. Och bulig, och dålig lack, och ett par lättfixade tvåor på besiktningsprotokollet.
Under hemfärden så fick jag Golf MK1-vibbar (oväntat

Ett par GTI-stolar satt i bilen, så redan nu sitter man skönt och stabilt. Kanske ett par riktiga sitta-still-stolar till nästa säsong?
Så, vad ska fixas på "bruksbilen"? Jadu. Jag vill åka bana med den, gärna redan nu i sommar! När är nästa Uråsa-körning?

Kruxet är ju just att den används varje dag, så varje modifikation som görs får inte ta mer än en garagekväll i taget. Spännande!

[x] Invägd på 940kg före projektstart!
[x] Mulligt ljud med 2x 3" avgassystem
[ ] Huvudbromscylinder, skivor (280mm), bromsok och spindlar från Corrado G60 (inhandlat ej monterat)
[ ] Skivbromsar bak. Från vad?
[ ] Stålomspunna slangar runt om.
[ ] Sänka bilen för att få ett lagomt kaxigt utseende. Väghållning med bladfjädrar och stel axel bak? Plocka delar från vad?
[ ] Förvandla sugdiesel till en överladdad dito.
[ ] Bur. Huvudbåge och två strävor är en bra start.
Undrar för övrigt hur mycket luftmotstånd extraljusen gör? Hur mycket måste jag öka laddtrycket för att slippa ta bort dem?




