Ingen vidare meklust för tillfället, tycker mest det är kallt och äckligt i garaget.
Men det kan vara läge att visa lite bilder på kommande "uppdateringar" för bilen.
Var och köpte mig en extra Rekord för ett tag sen, en -71a i lagom risigt raggarskick. Körbar, men inte mycket mer...
Ser värre ut än den är faktiskt, inte lika rostig som nuvarande kaross var när jag började bygga på den.
Det sitter en mäktig 1,7 liters fyra i den nu. Säkert 75 hk för 40 år sen.
Mysig inredning, tillval på den här årsmodellen.
Och lite fräck motivlack på taket!
Vad är tanken med det här nu då? Är det nåt fel på den röda karossen?
Nja, egentligen inte. Men i min rostlagningsiver har jag rostlagat lite för bra, så karossen är onödigt tung nu.
Därför tänkte jag byta till den här nyare karossen nån gång framöver, ska börja strippa ner den i vinter.
Den kommer att modifieras mer än nuvarande kaross, tex ska det bli rörram fram för att spara några kilo och skapa lite mer utrymme.
Kan bli så att torpeden byggs om lite grann för att ge bättre plats åt motorn och diverse grenrör och insug som ska sitta där.
Den nödvändiga rostlagningen ska bli så lätt som möjligt, inga helsvetsade lappningar utan riktig ekonomiplåt så långt det går.
Sen ska hela karossen lackas, inget snabbjobb som sist. Samma färg som nu, men kanske lite bättre underarbete.
Tänkte försöka hänga upp karossen i en snurra när den är tom, så kan man verkligen nörda loss och skrapa underredet ordentligt.
Chassienumret flyttar jag över från gamla karossen.
Det tråkigaste med den "nya" karossen är att taket är ganska buckligt, bilen har ju gått som raggarhink så det var väl oundvikligt.
Men det öppnar ju för möjligheten att byta till plasttak, precis som de tuffa grabbarna har!
Risken med ett sånt här jobb är att det tar evigheter innan det blir färdigt, men jag tänkte göra upp en plan för hur jag vill ha karossen och sen ska den följas stenhårt.
Hjulupphängningar och allt annat mekaniskt går att flytta rakt över från den gamla karossen, så där är ju allt utvecklingsarbete redan klart. Lite moddar blir det väl, tex lite ändringar för bakvagnsupphängningen. Kommer fortsätta att köra med stel axel, men det blir lite längre övre länkarmar.
Det svåraste med bygget blir att hitta ekonomiplåt, har hittat en firma i Danmark som verkar ha grejor fortfarande.
Massa text blev det, men detta är planerna för framtiden iaf.
Det kommer inte att bli nåt kaross byte denna vintern, och troligen inte nästa heller men till 2010 kan det nog vara dags för lack.