Vilka regerar?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 78
- Blev medlem: 10 nov 2001 01:00
- Ort: Bankeryd
Bilar hit och bilar dit......
Ducati ÄR bäst, och sen finns det inget mer att säga om det.
Jag äger en OPEL corsa, och jag kan intyga att opel är inte bra bilar, plåten suger. Finns det någon bil som rostar lättare?
Men min opel är blå och fin (har lackat den själv). Det blev lite snygga vågor och droppar i lacken, men man får inte räkna med mycket mer när det är första gången man lackerar.
Men DUCATI är bäst!!!!!!!!!
Ducati ÄR bäst, och sen finns det inget mer att säga om det.
Jag äger en OPEL corsa, och jag kan intyga att opel är inte bra bilar, plåten suger. Finns det någon bil som rostar lättare?
Men min opel är blå och fin (har lackat den själv). Det blev lite snygga vågor och droppar i lacken, men man får inte räkna med mycket mer när det är första gången man lackerar.
Men DUCATI är bäst!!!!!!!!!

Det verkar inte vara någon som försvarar påhoppen på Ford så då får väl jag yttra mig... Jag älskar ju det märket,,, inte för att jag kan komma på någon bra anledning men något ska man ju älska.. föresten så gör dom mest skitbilar förutom då en viss Capri -78 *ler*...
Sen är ju Volvo Amazon underbara bilar
Sen är ju Volvo Amazon underbara bilar
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 483
- Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
- Ort: Råslätt, Jönköping
Ok Johan!
Nyare Oplar är inget vidare precis som din!
Men i en svunnen tid tillverkade Opel bilar som var av den allra allra finaste kvalité och med stil utöver det vanliga. Den tiden kallas numera för 60-talet.
En opel från 1988 och en från 1968 är som natt och dag... glöm ALDRIG det!
Nyare Oplar är inget vidare precis som din!

En opel från 1988 och en från 1968 är som natt och dag... glöm ALDRIG det!
[martin tornell] styrelseledamot
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
- Ort: Värnamo
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
- Ort: Värnamo
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
Jaha ja.
Kära klubbmedlemmar och andra som inte har läst sina biltidningar med den passion och inlevelse som intresset kräver. Här får vi nog gå in och styra upp det här. Kunskapsnivån är inte vad den borde vara…
Porsche 924 började sin bana i början av 70 talet, som ett samarbete mellan Audi och Porsche, som så många gånger förr (356 och 914). Men det var meningen att Porsche, som världens i särklass bästa biltillverkare, bara skulle hjälpa till med vissa detaljer på denna så kallade sport Audi. Därför tog man reda på en koncernkusin till Audi som hade lite motor till övers. Volkswagen härliga (?) lastbil LT31. Det är alltså inte en Audi motor utan en folka-lastbilsmotor. (lastbilsmotorer har man med framgång fortsatt att använda i sportbilar, tex Viper)
Porsche ville göra en mer sportig bil och Audi (Volkswagen) ville ha en mer praktisk bil. Samarbetet skar sig och Porsche köpte hela projektet. Där efter har Porsche byggt allt.
Vad i en 924 är folkadelar?
Jo, förutom motorblocket är det delar, typ spolarvätskaburken, vindrutetorkare och andra ”viktiga” delar. Toppen + insuget, drivlinan, hjulupphängningarna, bromsar och de andra delarna som är intressanta för bilens prestanda, är designade och tillverkade av Porsche.
Men men, det är ingen riktig Porsche. Det beror ju lite på hur man ser det. Är inte SAAB 95 V6 en riktig SAAB? Den har ju ett Opelblock.
Jaguar? Ford!
McLaren F1? Bevare mig väl, en BMW motor.
Könnigsegg CC? Fordmotor… (Och den kostar 4 miljoner)
Hyundai Coupé? Hjulupphängning från…… Porsche.
(Säg inget men Posche Boxter byggs av Valmet i Finland)
Så här kan man ju fortsätta, inte ens det hedliga Volvo kan ju ståta med renrasighet, S/V40, remjohan etc.
Varför har jag en sån här bil då?
Jo, en hyfsad 924 kostar mellan tjugo och trettiofem tusen ungefär. Vad får man för det? Jo en slaktad 325 E30 eller en fin 320. 325 vet jag inte, men en 320 hänger jag av så att det stänker. Opel Manta med trimkam har inte en chans. Och dessutom rostar inte min bil, för den är helgalvad. Och har inte pajat på de tre åren jag har ägt den. Det kan inte många skryta med. Men det är ju klart har man pengar så… En annan är ju student. Man skulle ju vilja ha en 993 GT2… MUMS!
Kära klubbmedlemmar och andra som inte har läst sina biltidningar med den passion och inlevelse som intresset kräver. Här får vi nog gå in och styra upp det här. Kunskapsnivån är inte vad den borde vara…
Porsche 924 började sin bana i början av 70 talet, som ett samarbete mellan Audi och Porsche, som så många gånger förr (356 och 914). Men det var meningen att Porsche, som världens i särklass bästa biltillverkare, bara skulle hjälpa till med vissa detaljer på denna så kallade sport Audi. Därför tog man reda på en koncernkusin till Audi som hade lite motor till övers. Volkswagen härliga (?) lastbil LT31. Det är alltså inte en Audi motor utan en folka-lastbilsmotor. (lastbilsmotorer har man med framgång fortsatt att använda i sportbilar, tex Viper)
Porsche ville göra en mer sportig bil och Audi (Volkswagen) ville ha en mer praktisk bil. Samarbetet skar sig och Porsche köpte hela projektet. Där efter har Porsche byggt allt.
Vad i en 924 är folkadelar?
Jo, förutom motorblocket är det delar, typ spolarvätskaburken, vindrutetorkare och andra ”viktiga” delar. Toppen + insuget, drivlinan, hjulupphängningarna, bromsar och de andra delarna som är intressanta för bilens prestanda, är designade och tillverkade av Porsche.
Men men, det är ingen riktig Porsche. Det beror ju lite på hur man ser det. Är inte SAAB 95 V6 en riktig SAAB? Den har ju ett Opelblock.
Jaguar? Ford!
McLaren F1? Bevare mig väl, en BMW motor.
Könnigsegg CC? Fordmotor… (Och den kostar 4 miljoner)
Hyundai Coupé? Hjulupphängning från…… Porsche.
(Säg inget men Posche Boxter byggs av Valmet i Finland)
Så här kan man ju fortsätta, inte ens det hedliga Volvo kan ju ståta med renrasighet, S/V40, remjohan etc.
Varför har jag en sån här bil då?
Jo, en hyfsad 924 kostar mellan tjugo och trettiofem tusen ungefär. Vad får man för det? Jo en slaktad 325 E30 eller en fin 320. 325 vet jag inte, men en 320 hänger jag av så att det stänker. Opel Manta med trimkam har inte en chans. Och dessutom rostar inte min bil, för den är helgalvad. Och har inte pajat på de tre åren jag har ägt den. Det kan inte många skryta med. Men det är ju klart har man pengar så… En annan är ju student. Man skulle ju vilja ha en 993 GT2… MUMS!
-
- Postare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
- Ort: Ina tha iland ina tha sun
Ja, det får vi verkligen göra!Här får vi nog gå in och styra upp det här. Kunskapsnivån är inte vad den borde vara…
Jag har två saker att tillägga:
För det första:
EN RIKTIG PORSCHE HAR MOTORN BAK! Alla andra är "fuskporschar".
För det andra:
Volkswagens LT31 "Fuskporschemotor" användes även i Volvos flaggskepp 760 på åttiotalet. Då i kombination med överladdning (högtrycksturbo) och i vissa fall laddluftkylare (red anm. se inlägg under "teknik")
Värt att nämna är också att ett sådant "Flaggskepp" med "Fuskporschemotorkopia" står till salu under <bilar säljes> till en symbolisk summa pengar.
_________________
D.I.E.S.E.L.P.O.W.E.R
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: petnoga den 2001-11-20 18:45 ]</font>
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Porsche Daniel: Tror dom är lite avundsjuka på din bil annars skulle det inte bli ett sånt ståhej. Rätt coolt att säga att man har en Porsche när nån frågar. Då tänker man på en fett 911 turbo typ, skulle jag säga att jag har en mercedes så tänker folk på en diesel merca från -77. Schysst med viktfördelning 50/50. Det har jag med, jag hatar bilar som är för tunga fram.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag ska nog inte uttala mig negativt om någon Porsche alls, eftersom jag varken ägt någon eller kört någon... (det var mer ett ironiskt påhopp, hoppas du inte tog illa upp...)I slutänden handlar det om prestanda per krona, eller?
Fortsatt ironi:
109 hästar turbodiesel i Volvos lyxåk 760 för 5000 spänn!! Kan det bli mer prestanda för pengarna!!?
// Petrus
Har aldrig ägt någon bil -någonsin
(Tjuvåker med familjens bilar)
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
- Ort: Värnamo
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
>> L - S (M5-Samuel kanske det är...)
Jo, den måste vara så. Ändå surare blir folk som vet vad jag betalade för den, det är ju som sagt en underskattad bil. Och om de inte redan var sura, så blir de det, när jag säljer den för 150% mot vad jag gav.
Porschar sjunker inte i värde, om man inte pajar dem. Tjohoo!
Har M5 en så bra viktfördelning? Det visste jag inte. Det var det värsta! Kanske ska köpa en då. Ska ringa CSN i morgon och kolla om man kan få ut allt på en gång. Ska nog inte säga varför...
Jo, den måste vara så. Ändå surare blir folk som vet vad jag betalade för den, det är ju som sagt en underskattad bil. Och om de inte redan var sura, så blir de det, när jag säljer den för 150% mot vad jag gav.

Har M5 en så bra viktfördelning? Det visste jag inte. Det var det värsta! Kanske ska köpa en då. Ska ringa CSN i morgon och kolla om man kan få ut allt på en gång. Ska nog inte säga varför...
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt: